Minecraft - 1.21.20 (Bedrock) - Minecraft Prensi - Minecraft Haberleri

Son Yayınlar

2 Şubat 2025 Pazar

Minecraft - 1.21.20 (Bedrock)

Minecraft - 1.21.20 (Bedrock)

 

Düzeltmeler ve Değişiklikler:

Performans / Kararlılık:

Genel

  • Bir dünya oluşturmadan veya başlatmadan önce Marketplace içeriğinin düzgün bir şekilde içe aktarılmasını sağlayan bir sorun düzeltildi
  • Eski dünyalarda artık dünyanın kenarında işlenmeyen parçalar yok

Oyun Oynanışı

  • Bir bölümün içindeki ortamın, spawn'dan binlerce blok uzaktayken fark edilir şekilde değişmesine neden olan bir hata düzeltildi ( REALMS-11625 )
  • Bir oyuncu Ağır Çekirdek Bloğu üzerinde yürüdüğünde çıkan ses artık ses tercihlerindeki uygun kaydırıcıyla kontrol ediliyor
  • Deneme Odaları artık Derin Karanlık biyomunda çok daha az sıklıkla üretiliyor
  • Zıplama artık daha önceki daha büyük yukarı doğru hızı geçersiz kılmaz ve bu nedenle ikisi aynı anda gerçekleştiğinde Rüzgar Patlaması patlamasından kaynaklanan momentumu iptal etmez
  • Deneme Odalarındaki Kasalardan atılan ganimetler artık seviyeye, pozisyona ve oyuncu tohumuna bağlı
  • Oyuncular artık dünya yükleme veya boyut transferi yükleme ekranındayken hasar almayacak ( MCPE-42310 )
  • Oyuncular artık üstünde 1,5 birimlik boşluk bulunan bir Yatağa doğru hareket ederken tek bir tik için anlık olarak sürünmeye başlamıyor ( MCPE-178370 , MCPE-180810 )
  • Alan Etkisi Bulutları artık etkiye karşı bağışık varlıklar tarafından girildiğinde küçülmüyor

Çeteler

  • Bogged'ın su altı yakın dövüş saldırısı artık kurbana Yavaşlık etkisi uygulamıyor ( MCPE-178884 )
  • Bogged artık bir Tekne, Sal veya Maden Arabası'na binerken havada asılı kalmıyor ( MCPE-178876 )
  • Papağanlar artık yakınlarda olduklarında Bogged'ı doğru şekilde taklit ediyor
  • Cadılar artık öldüklerinde her zaman 4-8 Redstone Tozu düşürüyor
    • Bu, Cadı Kulübelerini kullanarak Redstone Tozu elde eden çiftliklerin uygulanabilirliğini iyileştirmek içindir
  • Bölünmüş ekranda çeteler boşaltıldığında çete animasyonlarının oynatılmaması düzeltildi
  • Saldırı sırasında bloklardan oluşan bir çatının altındayken Breeze'in bir yerde takılıp kalmasına neden olan bir hata düzeltildi
  • Eksik içerik nedeniyle yüklenemeyen varlıklar artık seviyenin içinde korunacaktır. Bu varlıklar, eksik içerik kullanılabilir olduğunda (yani bir Eklentiyi kaldırıp yeniden uygulayarak) yeniden görünecektir
  • Boğulanlar artık ikişerli gruplar halinde değil, nehirlerde tek tek ortaya çıkıyor
  • Boğulanlar artık damlataş mağaralarındaki su katmanlarında yumurtluyorlar ( MCPE-144066 )
  • Kurtlar, Ayılar ve Pandalar yangın, lav, donma gibi çevresel kaynaklardan zarar gördüklerinde paniğe kapılır ve tehlikeden kaçınmaya çalışırlar.
  • Balon balığı tüketildiğinde artık Bulantı II yerine Bulantı I etkisi veriyor ( MCPE-98458 )
  • Zoglinler artık oyuncuyu veya çeteleri kovalarken öfkeli sesler çıkarıyor ( MCPE-95523 )
  • Arılar artık su altında kaldıklarında bir saniye sonra boğulma hasarı almaya başlıyor ( MCPE-114688 )
  • Bineklere ve araçlara artık iniş sırasında hafif bir hız verilmiyor

Bloklar

  • Crafter'ın beş bloktan daha uzak mesafeden duyulabilmesine neden olan bir hata düzeltildi
  • Bazı Trial Spawner doku tutarsızlıkları düzeltildi ( MCPE-181455 )
  • Sürekli inşa ederken Döşemeler ve Merdivenler artık rastgele alt tarafa yerleştirilmemeli ( MCPE-54855 )
  • Yaprakları kırarken oluşan parçacıklar artık yok edilen yaprakların rengiyle eşleşecek ( MCPE-179726 )
  • Skull, Guster ve Flow Banner dokularının arka yüzü yansıtıldı ( MCPE-179894 )
  • Kuvars Levhanın dokusuyla ilgili bir sorun düzeltildi ( MCPE-182604 )
  • Ayçiçeğinin arka yüzünün dokusu yapraklı yeşil olarak restore edildi ( MCPE-181275 )
  • Farklı malzemelerden yapılmış kapılar artık çift kapı oluşturabilecek
  • Ağır Çekirdek Bloğu artık envanterde düzgün bir şekilde ölçeklendirildi ( MCPE-179656 )
  • Ağır Çekirdek Bloğu artık Öğe Çerçevelerinde doğru şekilde konumlandırıldı ( MCPE-181155 )
  • Çan Bloğu artık Rüzgar Şarjı Mermisi ile vurulduğunda iki kez çalmıyor
  • İskele bloğu artık uzak mesafelerde hareket ederken titremiyor ( MCPE-120910 )
  • Bakır Kapılar artık yalnızca Taş Kazma veya daha iyisiyle kazıldığında düşmeyi amaçlayan tasarıma uyuyor
  • Yaratıcı modda üst blok çıkarıldığında kapılar artık düşmüyor
  • Pürüzsüz Kuvars Levhanın dokusu normale döndü ( MCPE-182104 )
  • Stonecutter'da Oksitlenmiş Kesilmiş Bakır ile işçilik artık bir yerine iki levha üretiyor ( MCPE-136077 )
  • Kuvars Bloklarından Kuvars Tuğlaları Üretmek artık 1 yerine 4 Kuvars Tuğlası veriyor ( MCPE-69281 )
  • Doğal olarak ortaya çıkan Mantar sapları artık madencilik yapıldığında Mantar düşürmüyor ( MCPE-71123 )
  • Kahverengi ve Kırmızı Mantar Bloklarından Mantar (maksimum 2) düşürme şansı, Mantar başına %10'dan %11,11'e yükseltilerek Java Sürümü ile eşleşti
  • Hasarlı bir Anvil bloğu artık Java Edition'da olduğu gibi Trail Ruins'te ortaya çıkabilir
  • Tuzak Kapılar ve Çit Kapıları artık Redstone tarafından etkinleştirildiğinde oyuncuları veya çeteleri itmiyor
  • Eski versiyonlardaki dünyalarda çift bitki bloklarının kırılması düzeltildi ( MCPE-183072 )

Rüzgar yükü

  • Rüzgar Şarjı Mermisi artık /summon komutuyla çağrılabilir ( MCPE-178937 )
  • Trident'i Riptide büyüsüyle kullanmak artık Rüzgar Yükü'nden kaynaklanan düşme hasarı azaltımını doğru şekilde iptal ediyor
  • Rüzgar Yükü'nden kaynaklanan düşme hasarı korumasının, ikinci kez iniş yapıldığında düşme hasarını yanlışlıkla engellediği hata düzeltildi
  • Oyuncular tarafından atılan Rüzgar Yükleri artık vuruş başına 1'den fazla hasar verme şansına sahip değil
  • Rüzgar Yükü modeli artık sınırlayıcı kutusu içinde doğru şekilde işleniyor
  • Oyuncu tarafından ateşlenen rüzgar şarj hızı %50 artırılarak Java Sürümü ile aynı seviyeye getirildi
  • Breeze tarafından atılan Rüzgar Şarjı Mermisi, Ayarlar'da Mob Griefing devre dışı bırakıldığında artık blokları değiştirmiyor ( MCPE-181211 )
  • Binekli varlıklar artık Rüzgar Yükü mermi hasarına karşı bağışık değil
  • Rüzgar yükleri artık tüm arazilerde aynı şekilde çalışıyor
  • Çömelme artık rüzgar yükü geri tepmesi / zıplama miktarını etkilemiyor
  • Oyuncunun doğrudan aşağıya doğru kullandığı rüzgar yükleri artık oyuncuyu ~2,5 blok yerine ~6 blok yukarı fırlatıyor
  • Rüzgar Şarjı kullanıldığında gecikmeyle ilgili düşme hasarı daha az sıklıkta meydana gelecektir
  • Rüzgar Şarjı'nın fırlatma pozisyonu, artık oyuncudan çok uzakta ateşlenmeyecek şekilde ayarlandı

Öğeler

  • Trident'i Riptide büyüsüyle kullanmak artık Rüzgar Yükü'nden kaynaklanan düşme hasarı azaltımını doğru şekilde iptal ediyor
  • Breeze Rods artık üçüncü şahıs görünümünde doğru şekilde işleniyor ( MCPE-179661 )
  • Topuz artık Örümcek Ağlarını ve Bambu'yu Kılıçlar ve diğer keskin nesneler kadar hızlı kırmıyor ( MCPE-179754 )
  • Olta kancası artık Mermi Yansıma bileşenine sahip oyunculara yapışmıyor ( MCPE-180337 )
  • Mace'in Parçalama Saldırısı artık Mace'i kullanan Oyuncu tarafından evcilleştirilen Canavarları geri itmiyor ( MCPE-180962 )
  • Rüzgar Patlaması büyüsüyle büyülenmiş bir Topuzla bir varlığa saldırmak artık düşme hasarını ortadan kaldırmıyor ( MCPE-181496 )
  • Konum Belirleme Haritaları artık yalnızca baş ve baş eklerini gösterecek ( MCPE-61891 )
  • Kablolar artık teknelerin merkezine değil ön tarafına bağlanıyor ( MCPE-182145 )
  • Bir yığını boş olmayan yığınlara hızlı bir şekilde taşırken titreyen öğe simgesi düzeltildi
  • Creeper Charge, Skull Charge, Thing, Snout, Flow ve Guster Banner Desenlerinin araç ipuçlarına nadirlik renklendirmesi eklendi
  • Trident, Mace ve Heavy Core'un nadirlik rengi Epic rengine (macenta) değiştirildi
  • Afişler bir kez daha tarif kitabından ( MCPE-179650 ) elde edilebilir
  • Sabit Kurt Zırhının yeterli Scute parçacığı yaymaması nedeniyle kırılması düzeltildi ( MCPE-179664 )
  • Sabit Torch öğe simgesinin envanter ve hızlı hareket ettirildiğinde geçici olarak yanlış yere yerleştirilmesi sorunu giderildi ( MCPE-180913 )
  • Sınırsız izleme özelliğine sahip Haritalarda (örneğin Deneme Gezgini Haritaları) yapı simgelerinin veya diğer Harita dekorasyonlarının Harita kenarlarında görünmediği bir sorun düzeltildi ( MCPE-182681 )

Müzik / Ses

  • "Rüzgarda Yankı" artık Lush Caves biyomunda ( MCPE-182278 ) çalıyor
  • "5", "Otherside", "Relic", "Creator", "Creator (Music Box)" ve "Precipice" artık Jukebox / Noteblock kaydırıcısına atandı ( MCPE-169933 )
  • Rooted Dirt bloğu artık Java Edition'a ( MCPE-121664 ) daha iyi uyum sağlayacak şekilde benzersiz seslere sahip
  • Copper Door'un "açık" sesi artık farklı bir şekilde ayarlandı
  • Copper Grate adım sesleri daha düşük bir ses seviyesinde çalınır
  • Deneme Spawner'ın kırılma ve yerleştirme sesleri artık farklı şekilde ayarlanıyor
  • Kasa kırılması ve yer sesleri artık farklı şekilde ayarlanıyor
  • Kırılma, yerleştirme ve vurma sesleri artık Tuff, Tuff Tuğlaları ve Cilalı Tuff Blokları için farklı şekilde ayarlanıyor
  • Crafter craft ve fail sesleri artık rastgele bir perde ofsetine sahip
  • Zanaatkar başarısızlığı sesi artık 5 yerine 3 blokluk maksimum mesafeye sahip
  • Bakır Ampulün kırılması, yerleştirilmesi ve vurulması sesleri artık farklı şekilde ayarlandı
  • Copper Grate kırılma, yerleştirme ve vurma sesleri artık farklı şekilde ayarlandı
  • "light_block_0" ve türevleri artık blok seslerini tanımladı ( MCPE-183449 )
  • Oyuncuların bir Kasayı yağmaladıklarını anlamalarına yardımcı olmak için bir ses efekti eklendi
  • Mob Spawner bloğu için kırılma, düşme, vurma, zıplama, iniş, yer ve adım sesleri eklendi

Realms Davet Bağlantıları

Arkadaşlarınızı davet etmeyi her zamankinden daha kolay hale getirmek ve Realm'inizi istenmeyen katılımcılardan korumak için Realms davet bağlantılarının çalışma biçiminde bazı değişiklikler yapıyoruz:

  • Artık Realm başına 5'e kadar davet bağlantısı oluşturabilirsiniz
  • Davet bağlantıları isteğe göre etkinleştirilebilir veya devre dışı bırakılabilir ya da gelecekte bir son kullanma tarihine sahip olacak şekilde ayarlanabilir
  • Davet bağlantıları tamamen silinebilir
  • Yeni oluşturulan davet bağlantı kodları 15 karakter uzunluğunda olacak (11'den artırıldı)
  • Tüm yeni Realm'ler varsayılan olarak onlar için oluşturulmuş bir davet bağlantısına sahip olmayacak. Realm sahiplerinin Realm'leri için manuel olarak bir davet bağlantısı oluşturmaları gerekecek
  • Kullanılmayan mevcut bağlantılar silinecek, daha önce kullanılan bağlantılar silinmeyecektir.

Diyarlar

  • RealismCraft ve diğer bazı paketlerin Realms'de çalışmasını engelleyen bir sorun düzeltildi. Bu, bu sürümden önce yayınlanan bir hizmet tarafı düzeltmesiydi ( REALMS-11940 , REALMS-11913 , REALMS-11916 )
  • Meşgul bir Realm'de Realms Hikayeleri görüntülenirken oluşabilecek bir çökme düzeltildi
  • Realms satın alma ekranlarındaki tüm öğeler artık odaklanabilir ve bir oyun kumandası girişi kullanılarak gezinilebilir
  • Minecraft Ansiklopedisi'nin Realms bölümündeki fazladan bir "the" kaldırıldı
  • Realms Stories Üyeleri sekmesindeki arama kutusuna yazmak artık filtre seçeneklerini geçersiz kılmıyor
  • Oyuncuların raporun neden yapıldığına dair daha fazla bağlam ve bilgi eklemesine olanak tanıyan yeni bir raporlama akışı eklendi
  • Hikaye akışında görüntülenen Realms Stories gönderilerinden artık yeni satırlar kaldırılmıyor
  • 2 Player Realms aboneliğinden gereksiz bir uyarı kaldırıldı
  • Bölünmüş ekranda ikinci kullanıcı olarak oynarken duraklatma ekranında devre dışı bırakılan Realms Stories düğmesi arayüzü temizlendi
  • Realms düğmesinin olmaması gereken yerde kalması veya görünmesi gerektiği yerde görünmemesiyle ilgili sorunlar düzeltildi
  • Yakın zamanda talep edilen bir önizleme Diyarı'na katılma sürecini iptal ettikten sonra oyuncuları sonsuz bir döngüde kilitleyen bir hata düzeltildi
  • Minecraft'ı yeni kuran oyuncuların Realms Stories'i görebilmeleri için yeniden başlatmaları gereken bir hata düzeltildi
  • Yeni Oynatma ekranında "Bölgeye Katıl"a basıldığında boş bir alana girilmemesi için düzeltme yapıldı ( MCPE-183428 )
  • Birden fazla Eklenti uygulanırken, sahibi paketleri değiştirmeden Realms Ayarları ekranına girip çıkarsa oyuncular artık Realm'den atılmıyor
  • Hikayelerin ilk sayfasını okuduktan sonra Realms Stories Hikaye Beslemesi sekmesinden uzaklaşıldığında, kullanıcı en son gönderileri gördüğü için okunmamış hikayeler rozeti kaldırılacak
  • Hikaye Akışı ilk açıldığında yepyeni Diyar Olaylarının düzgün görüntülenmemesine neden olan bir hata düzeltildi
  • Belirli Eklentilerden gelen öğelerin Diyarlara katılırken doku veya ad olmadan görünebildiği bir hata düzeltildi
  • İstemci güncel olmadığında ve bir Realm'de bekleyen bir güncelleme olduğunda arka arkaya iki hata ekranının görüntülenmesini engelleyen bir hata düzeltildi
  • Duraklatma Ekranındaki Realms Stories düğmesi için okunmamış rozetinin güncellenmediği hata düzeltildi

Erişilebilirlik

  • Apple Pencil'ın geçerli bir giriş yöntemi olarak tanınmadığı sorun düzeltildi ( MCPE-158895 )
  • Ekran Anlatımının Android ve iOS'ta bir oyun davetinin nasıl kabul edileceğini açıklamadığı bir sorun düzeltildi
  • Metinden konuşmaya özelliği artık ilgili başlıklar ve paragrafların üzerine gelerek, dokunarak veya gezinerek nasıl oynanır ekranlarını okur

Özelleştirilebilir Kontroller

  • Özelleştirilmiş kontroller artık oyuncu uçuşu durdurduktan sonra geri dönmüyor ( MCPE-180234 )
  • Giriş modu dokunmatik kontrollerden farklı bir şeye geçirildiğinde kontrol özelleştirme ekranından artık otomatik olarak çıkılıyor
  • Özelleştirilebilir kontroller etkinleştirildiğinde kağıt bebek artık HUD'da gösterilebilir ( MCPE-176334 )
  • Özelleştirilmiş kontrol düğmesi boyutları, İskele veya Merdivenlerde yukarı veya aşağı giderken sabit kalır ( MCPE-178820 )
  • iOS'ta kontrolleri özelleştirirken düğmeler artık tamamen sağa kayabilir
  • Dokunmatik kontrolleri özelleştirirken, sol ve sağ taraftaki güvenli bölgeler artık yok sayılıyor

Kullanıcı Arayüzü

  • Yükleme ipuçları iletişim kutusuna animasyonlu başlık eklendi
  • Başarılar ekranı için yenilenen varlıklar: tüm başarıların kilidinin açıldığı resim, hiçbir başarının kilidinin açıldığı resim ve GamerScore simgesi
  • Yarı emilimli kalplerin oluşturulmamasına neden olan bir hata düzeltildi ( MCPE-181245 )
  • Kaplumbağa Miğferi ( MCPE-142173 ) takıldığında Suda Nefes Alma efekti simgesi ve zamanlayıcı artık titremiyor
  • Chromebook'larda Hide Paperdoll geçişini varsayılan olarak false olarak güncelledik
  • Yenilenme etkisi aktif olduğunda, HUD'daki kalpler artık çok hızlı hareket etmiyor ( MCPE-180864 )
  • Envanter öğelerine Shift tuşuna basarak tıklamak artık öğe yığını sayısının yığının üzerinde kısa bir süreliğine görünmesine neden olmuyor
  • Bir oyuncunun erişim alanı dışındaki bir blokla etkileşime girildiğinde artık blok arayüzünün kısa süreliğine görünmesine neden olmuyor
  • Hızlı taşınırken öğeler artık yığın boyutu numarasının önünde görüntülenmiyor ( MCPE-180712 )
  • Köylünün ticaret menüsündeki bir yığın öğe üzerindeki sayı artık öğe gezinme metniyle çakışmıyor ( MCPE-181338 )
  • Öğe artık Anvil'e hızlı bir şekilde taşındıktan sonra yuvada hafifçe hareket etmiyor ( MCPE-180275 )
  • Yaratıcı envanter sekmeleri arasında geçiş yaparken dokunmatik cihazlarda öğeler artık seçili kalmıyor ( MCPE-173506 )
  • Öğeler artık mobil cihazlardaki Yaratıcı envanterindeki diğer öğelere dokunarak ikincil el yuvasından ve işçilik ızgaralarından kaldırılabilir ( MCPE-168757 )
  • Yapı Bloğu menüsündeki Yardım düğmesi bağlantısı düzeltildi ( MCPE-179672 )
  • Sohbet hızlı erişim geçmişi artık yinelenen sohbet girişlerini saklamıyor
  • Daha önce kullanılan metin alanının içeriğinin Xbox'taki İşaretlere taşındığı sorun düzeltildi ( MCPE-182645 )
  • "Başlık", "Dış Giyim" ve "Ayakkabı" için Giyinme Odası kategori adları güncellendi
  • Güvenli Bölge Ekranı konumu artık menü kapatıldığında düzgün bir şekilde kaydediliyor
  • Güvenli Bölge Ekranı metni artık üzerine geldiğinizde gizlenmiyor
  • Güvenli Bölge Ekran kaydırıcıları artık değer sadece 0,1 değiştirildiğinde bile düzgün bir şekilde kaydediliyor
  • Güvenli Bölge Ekran Konumu kaydırıcıları artık Ölçek kaydırıcılarına göre düzgün bir şekilde sıfırlanıyor ve yeniden ölçekleniyor
  • Güvenli Bölge Ekranı artık iOS'ta minimum değerlere ayarlandığında hata vermiyor
  • Pazar yeri ürün açıklamalarında dikey olarak görünen sabit etiketler
  • Marketplace'in İçeriğim bölümündeki eksik doku düzeltildi ( MCPE-181964 )
  • Okunabilirliği artırmak için Marketplace Pass gradyanı düz gri ile değiştirildi
  • Oyuncu koordinatlarını panoya kopyalamak için 'Koordinatları Kopyala' özelliğini kullanırken görünen mesaj düzeltildi ( MCPE-182146 )

Oyun İpuçları

  • Oyun ipuçları artık "görüntülenme" ve "görüntülenmeme" animasyonlarıyla ekranda beliriyor ve kayboluyor
  • Dokunmatik cihazlar için yüzme ipucu eklendi
  • Oyunculara artık D-pad kontrol şemasıyla dokunmatik cihazlarda nasıl hareket edileceği öğretiliyor
  • Bazen yeni oyun oynama becerileri öğrenmek için iyi bir zaman olmayabilir. Örneğin, zeminin lav olduğunu yeni keşfettiğinizde envanterinizi açmak önemli bir beceri değildir. Bu nedenle, oyun ipuçlarının görünmediği durumlar için bazı ek kısıtlamalar şunlardır:
    • Sudayken yalnızca yüzme oyunu ipucu gösterilir
    • Kırma bloğu ipucu, toz karda donduğunuzda en alakalı ipucudur. Diğer ipuçları gösterilmeyecektir
    • Yakınlarda düşmanca yaratıklar varken bile kaçmanıza yardımcı olacak becerileri öğrenebilirsiniz (hareket, zıplama ve kamera hareketi). Ancak diğer ipuçları sizi rahatsız etmeyecektir.
  • Duygu oyunu ipucu eklendi. İpucu, oyuncunun yakınında uzak oyuncular olduğunda ve oyuncu dünyadaki diğer oyuncularla en az 30 saniye geçirdiğinde görünür
  • Sohbet oyunu ipucu eklendi. İpucu, bir dünyada uzak oyuncular olduğunda veya hileler etkinleştirildiğinde görünür
    • Sohbet oyunu ipucu bir oyuncuya gösterilebiliyorsa, sohbette yayınlanan açık sohbet talimatları kaldırılır
  • Dokunmatik cihazlardaki oyunculara, yeni oyuncuların çömelme pozisyonunda sıkışmasını önlemek için gizlice hareket ettiklerini bildiren bir oyun ipucu eklendi
  • Mevcut oyun ipuçları için bazı küçük ipucu kesintisi iyileştirmeleri eklendi

Teknik Güncellemeler

Genel

  • "Tatil Yaratıcısı Özellikleri" deneyi kaldırıldı
  • Dokunmatik Kontroller ve Özel Kameralar kullanılırken girdinin beklendiği gibi çalışmayı durdurabileceği bir durum düzeltildi
  • Özellik Kuralları şeması için güncellenmiş belgeler
  • "minecraft:forced_features" ve "minecraft:ignore_automatic_features" biyom bileşenleri artık kullanım dışıdır
  • “minecraft:scatter_feature” artık dağılım ayarlarını tanımlamak için “minecraft:feature_rules” gibi bir “dağıtım” alanına sahip. Özellikler artık “1.21.10” şema sürümünü kullanıyor
  • Filtre Grupları için güncellenmiş şema belgeleri
  • Tetikleyici Türü eklenerek  ItemUseInventoryTransaction paketi değiştirildi  . Bu yeni değer, paketin doğrudan bir oynatıcı girdisinden mi yoksa düğmenin basılı tutulmasından kaynaklanan simülasyon işaretinden mi gönderildiğini söyler.
  • 'minecraft:wearable'ı 'slot.weapon.offhand' olarak ayarlayıp 'minecraft:allow_off_hand'i false olarak ayarlayarak kullanmak artık içerik hatasına neden olacak

Eklentiler ve Script Motoru

  • Bir biyom JSON'undaki 'snow_accumulation' dizisinin minimum değeri maksimum değerden daha yüksek ayarlandığında bir içerik hatası eklendi
  • Sabit Kamera bazen, kolaylaştırılmamış bir kamera ayar komutundan sonra görünür bir kolaylaştırma hareketine sahip oluyordu ( MCPE-181364 )
  • Realms'e yüklenirken yan yüklenen .mcpack dosyalarının uygulanamamasına neden olan bir sorun düzeltildi
  • Kullanımdan Kaldırılmış Varlık Permütasyonları
    • Permutasyonlar artık permutasyon bayrağı altında JSON dosyaları aracılığıyla varlıklara ayrıştırılamaz ve uygulanamaz
  • Kullanımdan kaldırılmış Volume ve /volumearea komutu
  • 1.21.10 veya üzeri bir format_version belirtildiğinde Varlık Takma Adları kullanım dışı kalır
  • Parçacık etkisi yaşam süresi olay zaman çizelgesinin beklendiği gibi olayları tetiklemediği sorun düzeltildi
  • Bir Eklentinin özel bir sunucuya uygulanmasının, oyuncuları katılmak için o sunucuya uygulanan tüm kaynak paketlerini indirmeye zorladığı bir hata düzeltildi. Not: Bu sorun nedeniyle istenmeyen paketler indirdiyseniz, bir dünyaya katılırken uygulanmalarını önlemek için bunları yerel olarak cihazınızdan silmeniz gerekebilir ( MCPE-180344 )
  • "minecraft:geometry" blok bileşeni, geometrilerin 30/16 birim sınırlarına uyup uymadığını ve her eksende uzunluklarının en az 1/16'sının birim küp içinde olup olmadığını doğrulamak için güncellendi. Bu doğrulama, json sürümü 1.21.0 veya üzerini kullanan tüm bloklardaki tüm geometri bileşenleri için gerçekleşir ( MCPE-178607 )

API

  • Hava Bloğu Öğesi'nde çağrıldığında Öğe Yığını'ndaki getTags yöntemiyle  oluşan bir çökme düzeltildi 
  • Boyut
    • getTopmostBlock yöntemi betadan   1.13.0'a  yayımlandı 
    • VectorXZ arayüzü betadan   1.13.0'a  yayımlandı 
  • Yapılar dizininin kökünde depolanan yapıları get ve StructureManager.place'in yüklemesini engelleyen bir hata düzeltildi
  • MinecraftItemTypes artık eski ürün adlarını içermiyor
  • runCommand() ve Dimension.runCommandAsync() betikleme API'lerinden bir çalıştırma komutu yürütülürken oyunun çökmesine neden olan hata düzeltildi
  • İksirler
    • İksirle ilişkili türlere tutamakları almak için yardımcılar içeren İksir sınıfı eklendi
    • MinecraftPotionEffectTypes ile ilişkili bir iksir efekti türü tutacağı olan PotionEffectType sınıfı eklendi
    • MinecraftPotionModifierTypes ile ilişkili bir iksir değiştirici türü tutacağı olan PotionModifierType sınıfı eklendi
    • MinecraftPotionLiquidTypes ile ilişkili bir iksir türü tutacağı olan PotionLiquidType sınıfı eklendi
    • Geçerli bir iksir ItemStack'ten elde edilebilen ItemPotionComponent sınıfı eklendi
    • createPotion'da kullanılmak üzere PotionOptions arayüzü eklendi
    • Geçerli iksir öğeleri oluşturmak için createPotion işlevi eklendi
  • Vanilya-Veri
    • İksir sıvı kimliklerini içeren MinecraftPotionLiquidTypes enum'u eklendi
    • İksir etkisi kimliklerini içeren MinecraftPotionEffectTypes enum'u eklendi
    • İksir değiştirici kimliklerini içeren MinecraftPotionModifierTypes enum'u eklendi
  • BlockExplodeAfterEvent
    • BlockExplodeAfterEvent beta sürümünden 1.12.0 sürümüne yayımlandı
    • BlockExplodeAfterEventSignal beta sürümünden 1.12.0 sürümüne yayımlandı
    • blockExplode beta sürümünden 1.12.0 sürümüne yayımlandı
  • ItemTypes betadan 1.12.0'a yayımlandı
  • InputPermissionCategory beta sürümünden 1.12.0 sürümüne yayımlandı
  • PlayerInputPermissions ve inputPermissions betadan 1.12.0'a yayımlandı
  • PlayerInputPermissionCategoryChangeAfterEvent ve afterEvents.playerInputPermissionCategory beta sürümünden 1.12.0 sürümüne değiştirildi
  • setCurrentValue için sınır denetimi eklendi . Sağlanan değer bu özniteliğin aralığına sabitlenecek
  • OyunKuralları
    • ShowDaysPlayed beta sürümünden 1.12.0 sürümüne yayımlandı
    • showDaysPlayed beta sürümünden 1.12.0 sürümüne yayımlandı
  • Büyü Türleri
    • getAll(): EnchantmentType[] beta sürümünden 1.12.0 sürümüne yayımlandı
  • EntityRaycastSeçenekleri
    • ignoreBlockCollision beta sürümünden 1.12.0 sürümüne yayımlandı
    • includeLiquidBlocks beta sürümünden 1.12.0 sürümüne yayınlandı
    • includePassableBlocks beta sürümünden 1.12.0 sürümüne yayımlandı
    • EntityHitBlockAfterEvent'in hitBlockPermutation üyesi betadan 1.12.0'a yayımlandı
  • Entity'deki addEffect yönteminin beta sürümü 1.3.0'a yayımlandı . Bu sürüm , yeni oluşturulan efekt için bir dönüş türü (veya efekt eklenmemişse tanımsız) ekliyor
  • BlockRecordPlayerBileşeni
  • @minecraft/server-ui beta'ya UIManager sınıfı ve uiManager nesnesi eklendi
    • Tutarlılık için componentId'yi minecraft:record_player olarak yeniden adlandırdım
    • getRecord , ejectRecord , PauseRecord ve playRecord yöntemleri eklendi
    • clearRecord yöntemi kaldırıldı , bunun yerine artık sıfırlamak için setRecord'a undefined geçirmelisiniz
    • readonly getLifetimeState özelliği beta'dan kaldırıldı EntityLifetimeState
  • EntityLifetimeState enum'u beta'dan kaldırıldı
    • setBlockPermutation(konum: Vector3, permutasyon: BlockPermutation) void'i beta'dan 1.12.0'a taşı
    • setBlockType(konum: Vector3, blockType: BlockType | string) void'i beta'dan 1.12.0'a taşı
    • getTags(): string[] beta sürümünden 1.12.0 sürümüne taşındı
    • hasTag(tag: string): boolean beta sürümünden 1.12.0 sürümüne taşındı
    • Beta'dan readonly fallDistance özelliği kaldırıldı sayı
  • WorldInitializeBeforeEvent beta sürümünden 1.12.0 sürümüne yayımlandı
  • WorldInitializeBeforeEventSignal beta sürümünden 1.12.0 sürümüne yayımlandı
  • Özel Bileşenler
    • ItemComponentRegistry beta sürümünden 1.12.0 sürümüne yayımlandı
    • ItemCustomComponent beta sürümünden 1.12.0 sürümüne yayımlandı
    • ItemComponentBeforeDurabilityDamageEvent beta sürümünden 1.12.0 sürümüne yayımlandı
    • ItemComponentCompleteUseEvent beta sürümünden 1.12.0 sürümüne yayımlandı
    • ItemComponentConsumeEvent beta sürümünden 1.12.0 sürümüne yayımlandı
    • ItemComponentHitEntityEvent beta sürümünden 1.12.0 sürümüne yayımlandı
    • ItemComponentMineBlockEvent beta sürümünden 1.12.0 sürümüne yayımlandı
    • ItemComponentUseEvent beta sürümünden 1.12.0 sürümüne yayımlandı
    • ItemComponentUseOnEvent beta sürümünden 1.12.0 sürümüne yayımlandı
  • EntityTameableComponent beta sürümünden getTameItems, isTamed, probability, tamedToPlayer, tamedToPlayerId özellikleri ve tame işleviyle 1.12.0 sürümüne taşındı
  • EntityAgeableComponent beta sürümünden duration , growUp , transformToItem özellikleri ve getDropItems , getFeedItems , EntityDefinitionFeedItem , Trigger işlevleriyle 1.12.0 sürümüne taşındı
  • Öğe özel bileşenleri yeniden yüklenirken bir uyarının yanlışlıkla görüntülendiği sorun düzeltildi
  • EntityTameMountBileşeni
    • tameToPlayer yöntemi ve salt okunur özellikler tamedToPlayerId, tamedToPlayer, isTamed, isTamedToPlayer beta sürümünden 1.12.0 sürümüne taşındı
  • Sistemde betadan 1.12.0'a kadar runJob yöntemi yayımlandı
  • Sistemde clearJob yöntemi betadan 1.12.0'a yayımlandı
  • Sistemde betadan 1.12.0'a waitTicks yöntemi yayımlandı
  • @minecraft/sunucu-kullanıcı-arayüz
    • 1.2.0 sürümü yayımlandı
    • Yeni beta sürümü 1.3.0 eklendi
    • ModalFormData'daki submitButton metodu beta'dan 1.2.0'a yayımlandı
  • VarlıkKiralanabilirBileşen
    • EntityLeashableComponent sınıfı  betadan 1.13.0'a  taşındı

Bloklar

  • Komut, Jigsaw ve Yapı bloklarıyla gizlice etkileşime girildiğinde kullanıcı arayüzünün birden fazla kez açılıp kapanmasına neden olabilen bir hata düzeltildi
  • Üst Snow/snow_layer bloğu artık /setblock komutu kullanılarak yerleştirildiğinde düşüyor
  • "double_stone_block_slab" bloğu artık benzersiz örneklere bölündü: "smooth_stone_double_slab", "sandstone_double_slab", "oak_double_slab", "cobblestone_double_slab", "brick_double_slab", "stone_brick_double_slab", "quartz_double_slab" ve "nether_brick_double_slab"
    • "oak_double_slab" kimliği zaten "double_wooden_slab" kimliğinden ayrılmıştı, sonuç olarak herhangi bir "double_stone_block_slab:2" halihazırda var olan "oak_double_slab" kimliğine dönüştürülecek
  • "monster_egg" bloğu artık benzersiz örneklere bölündü: "infested_stone", "infested_cobblestone", "infested_stone_bricks", "infested_mossy_stone_bricks", "infested_cracked_stone_bricks" ve "infested_chiseled_stone_bricks"
  • "infested_cobblestone" bloğunun imha süresi Java Sürümü ile eşleşecek şekilde değiştirildi
  • "stonebrick" bloğu artık benzersiz örneklere bölündü: "stone_bricks", "mossy_stone_bricks", "cracked_stone_bricks" ve "chiseled_stone_bricks"
  • "Pürüzsüz Taş Tuğlalar" bloğu artık komutlar aracılığıyla elde edilemeyecek ve mevcut "Pürüzsüz Taş Tuğlalar" "Taş Tuğlalar"a dönüştürülecek
  • "stone_block_slab3" bloğu artık benzersiz "end_stone_brick_slab", "smooth_red_sandstone_slab", "polished_andesite_slab", "andesite_slab", "diorite_slab", "polished_diorite_slab", "granite_slab" ve "polished_granite_slab" örneklerine bölündü
  • "prismarine_slab", "dark_prismarine_slab", "prismarine_brick_slab", "andesite_slab", "polished_andesite_slab", "diorite_slab", "polished_diorite_slab", "granite_slab" ve "polished_granite_slab" artık 1,5 yıkım süresine sahip
  • "end_stone_brick_slab" artık 3.0 yıkım süresine sahip
  • "stone_block_slab2" bloğu artık benzersiz "red_sandstone_slab", "purpur_slab", "prismarine_slab", "dark_prismarine_slab", "prismarine_brick_slab", "mossy_cobblestone_slab", "smooth_sandstone_slab" ve "red_nether_brick_slab" örneklerine bölündü
  • Kaynak paketlerinde bulunan "blocks.json" dosyaları artık sürümlendirildi
    • "Taş" bloğunu 1.20.50 veya üzeri bir format_version ile geçersiz kılmak, terrain_texture.json dosyasındaki doku verilerinin düzleştirildiğini ve bir dizi kullanılmadığını varsayacaktır.
    • "prismarine" bloğunu 1.21.10 veya üzeri bir format_version ile geçersiz kılmak, terrain_texture.json dosyasındaki doku verilerinin düzleştirildiğini ve bir dizi kullanılmadığını varsayacaktır
    • "anvil", "quartz_block", "red_sandstone", "sand" ve "sandstone" bloklarını 1.21.20 veya üzeri bir format_version ile geçersiz kılmak, terrain_texture.json dosyasındaki doku verilerinin düzleştirildiğini ve bir dizi kullanılmadığını varsayacaktır.
  • "infested_stone" ve türevleri artık blok seslerine sahip ( MCPE-182290 )
  • Tüm blok varyantlarını hedeflemeyi amaçlayan doku geçersiz kılmaları artık yalnızca varsayılan varyantı geçersiz kılmıyor
  • "light_block" bloğu artık benzersiz örneklere bölündü: "light_block_0", "light_block_1", "light_block_2", "light_block_3", "light_block_4", "light_block_5", "light_block_6", "light_block_7", "light_block_8", "light_block_9", "light_block_10", "light_block_11", "light_block_12", "light_block_13", "light_block_14" ve "light_block_15"
  • "coral_fan_hang" bloğu artık benzersiz "tube_coral_wall_fan", "brain_coral_wall_fan", "dead_tube_coral_wall_fan" ve "dead_brain_coral_wall_fan" örneklerine bölündü
  • "coral_fan_hang2" bloğu artık benzersiz "bubble_coral_wall_fan", "fire_coral_wall_fan", "dead_bubble_coral_wall_fan" ve "dead_fire_coral_wall_fan" örneklerine bölündü
  • "coral_fan_hang3" bloğu artık benzersiz "horn_coral_wall_fan" ve "dead_horn_coral_wall_fan" örneklerine bölündü
  • "stone_block_slab4" bloğu artık "mossy_stone_brick_slab", "smooth_quartz_slab", "normal_stone_slab", "cut_sandstone_slab" ve "cut_red_sandstone_slab" adlı benzersiz örneklere bölündü
  • "mossy_stone_brick_slab" artık 1,5 yıkım süresine sahip
  • "minecraft:yellow_flower" bloğu "minecraft:dandelion" olarak yeniden adlandırıldı
    • Eski isim hala komutlardan ve verilerden anlaşılıyor
  • "kumtaşı" bloğu artık benzersiz örneklere bölündü: "kumtaşı", "yontulmuş_kumtaşı", "kesilmiş_kumtaşı" ve "pürüzsüz_kumtaşı"
    • "smooth_sandstone" imha süresi 0,8'den 2,0'a, patlama direnci ise 0,8'den 6,0'a değiştirildi
  • “double_stone_block_slab2” bloğu artık “red_sandstone_double_slab”, “purpur_double_slab”, “prismarine_double_slab”, “dark_prismarine_double_slab”, “prismarine_brick_double_slab”, “mossy_cobblestone_double_slab”, “smooth_sandstone_double_slab” ve “red_nether_brick_double_slab” adlı benzersiz örneklere bölündü
  • “prismarine_double_slab”, “dark_prismarine_double_slab” ve “prismarine_brick_double_slab” artık 1,5 imha süresine sahip
  • Çift levha yerine tek bir Deepslate fayans levha kullanılarak Antik Şehir girişi düzeltildi
  • “double_stone_block_slab3” bloğu artık benzersiz örneklere bölündü: “end_stone_brick_double_slab”, “smooth_red_sandstone_double_slab”, “polished_andesite_double_slab”, “andesite_double_slab”, “diorite_double_slab”, “polished_diorite_double_slab”, “granite_double_slab” ve “polished_granite_double_slab”
  • “end_stone_brick_double_slab” artık 3.0 yıkım süresine sahip
  • “andesite_double_slab”, “polished_andesite_double_slab”, “diorite_double_slab”, “polished_diorite_double_slab”, “granite_double_slab” ve “polished_granite_double_slab” artık 1,5 yıkım süresine sahip
  • “double_stone_block_slab4” bloğu artık “mossy_stone_brick_double_slab”, “smooth_quartz_double_slab”, “normal_stone_double_slab”, “cut_sandstone_double_slab” ve “cut_red_sandstone_double_slab” adlı benzersiz örneklere bölündü
  • “mossy_stone_brick_double_slab” artık 1,5 yıkım süresine sahip
  • "prismarine" bloğu artık benzersiz örnekler olan "prismarine", "dark_prismarine" ve "prismarine_bricks" olarak bölündü
  • Çarpışma kutularının içindeyken bir çeteyi dışarı itmeyen Kapılar, Tuzak Kapılar ve Çit Kapılarının tek yönlü çarpışmasını taklit etmek için kullanılabilen VanillaBlockTag "one_way_collidable" eklendi
  • "anvil" bloğu artık benzersiz örneklere bölündü: "anvil", "chipped_anvil", "damaged_anvil" ve "deprecated_anvil"
  • "quartz_block" artık "quartz_block", "chiseled_quartz_block", "quartz_pillar" ve "smooth_quartz" adlı benzersiz örneklere bölündü
  • Smooth Quartz'ın imha süresi Java Sürümüyle ( MCPE-101893 ) eşleşecek şekilde ayarlandı
  • Pillar Quartz Block, Quartz Pillar olarak yeniden adlandırıldı
  • "red_sandstone" bloğu artık benzersiz "red_sandstone", "chiseled_red_sandstone", "cut_red_sandstone" ve "smooth_red_sandstone" örneklerine bölündü
    • "smooth_red_sandstone" imha süresi 0,8'den 2,0'a değiştirildi
  • "dirt" bloğu artık benzersiz örneklere bölündü: "dirt" ve "coarse_dirt"
  • "kum" bloğu artık benzersiz "kum" ve "kırmızı_kum" örneklerine bölündü
  • minecraft:custom_components artık Beta API'leri deneyini gerektirmiyor
  • minecraft:entity_fall_on artık Beta API'leri deneyini gerektirmiyor
  • minecraft:tick artık Beta API'leri deneyini gerektirmiyor
  • "chiseled_sandstone" ve "cut_sandstone" kumtaşı çeşitlerinin bir fırında "smooth_sandstone" üretmek için kullanılabildiği bir tarif hatası düzeltildi. Artık yalnızca normal "kumtaşı"nı kabul edebilir ve başka hiçbir kumtaşı türünü kabul edemez.
  • "red_sandstone_slab" öğesini bir bileşen veya sonuç öğesi olarak içeren Sabit Vanilya tarifleri, bunun yerine yanlışlıkla "red_sandstone" öğesini kullanırdı
    • "red_sandstone_slab" artık 3 yatay "red_sandstone:0" ile yeniden üretilebilir
    • "red_sandstone_slab" artık 3 yatay "red_sandstone:1" ile yeniden üretilebilir
    • "red_sandstone:1" artık 2 dikey "red_sandstone_slab" ile tekrar üretilebilir

Kamera

  • İki yeni 3. şahıs kamera deneyi artık mevcut!
  • 'Creator Cameras: New Third Person Presets' deneysel geçiş düğmesi eklendi. Bu geçiş şunları içerir:
    • /camera komutuyla erişilebilen ve bir görünüm ofsetine sahip olabilen yeni 'minecraft:follow_orbit' ön ayarı
  • Creator Cameras: Focus Target Camera deneyi eklendi. Bu işlevsellik ücretsiz kamera ön ayarına uygulanabilir
    • Hedef varlığı izlemek için kamerayı döndüren yeni bir ücretsiz kamera komutu
      • Varlığın merkezinden bir ofset ekleme seçeneği içerir
      • Hedefi kaldırma seçeneği içerir
  • Deneysel follow_orbit ön ayarı için 3. şahıs kamerasına görüş ofseti eklendi
    • Görünüm ofseti, ekranın merkezindeki bir pivot noktasına sabitlenir. Follow_orbit ön ayarına uygulandığında, oynatıcı, ofset tarafından belirtilen merkezden belirli bir mesafede olacak şekilde kaydırılır.
    • Bu ofset için aralık -100 ila 100 arasındadır
    • Bu hem komutlar hem de JSON ile ayarlanabilir
      • /kamera @s minecraft:follow_orbit'i ayarla view_offset viewX viewY
    • JSON sözdizimi de dahil olmak üzere 3. şahıs kamerasını ayrıntılı olarak açıklayan yeni bir öğrenme portalı makalesi yakında yayınlanacak
  • Follow_orbit ve 3. şahıs bom kamera ön ayarlarına başlangıç ​​yarıçapı ve dönüş eklendi
    • Başlangıç ​​yarıçapı (oyuncudan uzaklık) şu anda oyuncu pozisyonundan 10 blok olarak sabitlendi
    • Başlangıç ​​dönüşü (eğim ve sapma) şu anda 45X ve 45Y olarak sabitlendi
    • Yörünge takip kamerası mevcut tek ön ayardır, 3. şahıs bom ön ayarı gelecekteki bir sürümde sunulacaktır
  • Davranış paketlerine maruz kalan yarıçap bileşeni, yaratıcı kameralar tarafından üzerine yazılacak şekilde. Ayrıca, 'minecraft:third_person' ve 'minecraft:third_person_front' öğeleri, devralınabilen ön ayarların izin listesine eklendi
    • Bu, vanilya 3. şahıs kameralarına dayalı ancak değişken bir yarıçapa sahip 3. şahıs kamerası yapmanıza olanak tanır Yarıçap (oyuncudan uzaklık) sınırlı değildir ancak render mesafesi ve diğer kısıtlamalar hala mevcuttur.
    • Bu, vanilya kameralarında değişiklik yapılmasına izin vermez

Komutlar

Varlıklar

  • "behavior.follow_owner" ışınlanma mantığı iyileştirildi:
    • Varlıklar artık sahiplerine ışınlandıktan sonra sorunsuz bir şekilde navigasyona devam edebiliyor
    • "post_teleport_distance" alanı eklendi, bu alan bir varlığın ışınlandıktan sonra sahibinden ne kadar uzakta konumlandırılacağını belirtmeye olanak tanır
      • Hiçbir değer belirtilmezse, "stop_distance" bir artırılarak kullanılacaktır
    • Bu değişiklikler yalnızca 1.21.20 veya üzeri biçim sürümüne sahip kuruluşları etkiler
  • "minecraft:equippable"ın ikinci yuvasına takılan zırh artık "slot.armor.torso" yerine "slot.armor.body" yuvasına uygulanıyor
    • Bununla ilgili bilgileri almak için, "query.armor_texture_slot", "query.armor_color_slot" ve "query.armor_damage_slot" artık 4 değeriyle kullanılmalıdır.
    • Bu değişiklik yalnızca biçim sürümü 1.21.10'a eşit veya daha büyük olan varlıkları etkiler
  • Mermiler için, bir varlık veya blokla çarpışmadan sonra dünyadan kaldırılmadan önce bir rüzgar patlaması yaratan bir wind_burst_on_hit alt bileşeni eklendi
  • Rüzgar Yükleri artık komutla kaldırıldığında patlamayacak
  • "minecraft:behavior.swim_up_for_breath" AI hedef bileşeni açığa çıkarıldı. Bu bileşen, bir çetenin nefes alabilir kaynağı tükenmek üzereyken hava alabileceği bir yere hareket etmesini sağlıyor.
    • Vanilya'da bu, Yunus tarafından kullanılır
    • Vanilla dolphin'den 1.21.20 sürümünde veya üstünde oluşturulan herhangi bir özel içerik, bu AI davranışını etkinleştirmek için bu bileşeni manuel olarak eklemelidir
  • Bir varlığın sahibine ışınlanmasına izin veren "behavior.teleport_to_owner" hedefi eklendi
    • Bu hedef, "behavior.follow_owner"ın çok yavaş veya çok düşük önceliğe sahip olabileceği acil durumlar için tasarlanmıştır
    • "Filtreler" alanı, varlık filtreleri kullanılarak ışınlanma koşullarının tanımlanmasına olanak tanır
    • "Soğuma süresi" alanı, varlığın ne sıklıkla ışınlanmayı denemesi gerektiğini tanımlamaya olanak tanır
  • minecraft:behavior.move_away_from_target, hem hedeften uzaklaşmak hem de hedefin etrafındaki rastgele bir konuma doğru hareket etmek için kullanılabildiğinden, hedefin ne yaptığını daha iyi tanımlamak için minecraft:behavior.move_around_target olarak yeniden adlandırıldı 
  • Bir varlığın sahibine olan uzaklığını kontrol eden yeni bir varlık filtresi "owner_distance" eklendi

Grafiksel

  • "minecraft:particle_appearance_lighting" bileşenini kullanan Parçacık Yayıcılar artık dünyanın köken ışık seviyesi yerine doğru ışık seviyesini kullanıyor
  • Kaynak paketlerindeki 2 Kanallı dokular artık düzgün şekilde destekleniyor. Yüklendiklerinde her zaman tüm üç renk kanalını temsil etmek için ilk kanalı ve alfa için ikinci kanalı kullanacaklar (ÖRNEĞİN Normal bir doku  (R, G, B, A) olurken 2 kanallı bir doku her zaman (R, R, R, A) olarak ele alınacaktır  )
  • Sabit sis JSON doğrulaması, max_density_height ve zero_density_height değerlerinin (-64.320) aralığında olmasına izin verecek şekilde düzeltildi

Öğeler

  • Kırpılmış özel zırh öğesi simgeleri artık simge doku adı bir ad alanı içerdiğinde veya öğe adıyla eşleşmediğinde doğru şekilde görünüyor
  • [BETA] Atlar gibi varlıklar için ekstra bir zırh yuvası olarak "slot.armor.body" tanıtıldı, tek bir zırh öğesiyle sınırlı ancak tam bir zırh setinin etkilerine ihtiyaç duyuyor
    • "slot.armor.body" şunlar tarafından destekleniyor:
      • Komutlar (şu anda manipülasyon için uygun bir öğe mevcut olmasa bile)
      • "minecraft:eklenebilir"
      • "minecraft:etkileşim"
      • "query.armor_texture_slot" (değeri 4 ile)
      • "query.armor_color_slot" (değeri 4 ile)
      • "query.armor_damage_slot" (değeri 4 ile)
      • "sorgu.ekipman_sayısı"
      • "has_equipment" varlık filtresi ("body" alan adıyla)
      • "all_slots_empty" varlık filtresi ("gövde" alan adıyla)
      • "any_slot_empty" varlık filtresi ("gövde" alan adıyla)
    • "slot.armor.body" şunlar tarafından desteklenmiyor:
      • "minecraft:giyilebilir"
    • Gelecekteki ayarlamalar, "slot.armor.body" yuvasına takılan öğelerin varlık görünürlüğünü (bir varlığın diğer varlıklar tarafından ne kadar kolay tespit edilebileceği), büyüleri ve zırh korumasını nasıl etkileyeceğini değiştirebilir.
  • Minecraft:custom_components öğe bileşeni deneysel olarak json formatlarından 1.21.10 ve üzeri sürümlerde yayımlandı
  • Atlar gibi varlıklar için ekstra bir zırh yuvası olarak "slot.armor.body" tanıtıldı, tek bir zırh öğesiyle sınırlı ancak tam bir zırh setinin etkilerine ihtiyaç duyuyor
  • "minecraft:damage_absorption" öğe bileşeni tanıtıldı, bu da öğelerin kullanıcısına yönelik hasarı emmesini sağlıyor
    • "absorbable_causes" alanı, hangi hasar nedenlerinin emileceğini belirtmenize olanak tanır
    • Emilen hasar, öğenin dayanıklılığını tüketir ve fazla hasar göz ardı edilir
    • Hasarın emilmesi için eşyanın zırh yuvasına takılması gerekir
    • Birden fazla hasar emici eşya donatıldığında, gelen hasarı emmek için uygun olan rastgele seçilir
  • Hasar nedeniyle dayanıklılıklarını yitirdiklerinde eşyaların ses ve parçacık yaymasını sağlayan "minecraft:durability_sensor" eşya bileşeni tanıtıldı
    • "durability_thresholds" alanı, hem dayanıklılık eşiklerinin hem de bu eşiklere ulaşıldığında yayılacak etkilerin bir listesini tanımlamanıza olanak tanır
    • Öğe aynı anda birden fazla eşiği karşılayacak kadar hasar aldığında, yalnızca en düşük dayanıklılığa karşılık gelen öğe dikkate alınır
  • Bu özellikler ve bunların nasıl kullanılacağına ilişkin öğrenme portalı belgeleri yazılıyor ve yakında kullanıma sunulacak

Molanga

  • Artık 'Yaklaşan İçerik Oluşturucu Özellikleri' geçişini gerektirmeyen state_time yayımlandı
  • Sabit Molang içerik hataları, ifadenin günlüğe kaydedilen mesaja dahil edilmesi için düzeltildi

Taşlaşmış Meşe Levha

  • "stone_block_slab"ın Meşe Levhası görünümlü varyasyonu (yardımcı değer 2) artık kendi yeni bloğu "minecraft:petrified_oak_slab"a ( MCPE-180964 ) düzleştirildi
    • Diğer Taş Levhalar gibi davranacaktır, örneğin yangınla yok edilemez, ancak sıradan bir meşe levha gibi görünecektir.
    • "minecraft:petrified_oak_slab" yalnızca komutlar aracılığıyla elde edilebilir ve yerleştirilebilir
  • "double_stone_block_slab"ın Meşe Levhası görünümlü varyasyonu (yardımcı değer 2) artık kendi yeni bloğu "minecraft:petrified_oak_double_slab"a ( MCPE-180964 ) düzleştirildi
    • Diğer taş çift levhalar gibi davranacaktır, örneğin yangında yok olmayacaktır, ancak sıradan bir meşe çift levha gibi görünecektir.
    • "minecraft:petrified_oak_double_slab" yalnızca komutlar aracılığıyla yerleştirilebilir

Yapı Bloğu

  • Seviyeyi kaydederken ve çıkarken oyuncu kimliğinin yapı bloklarına kaydedilmediği sorun düzeltildi ( MCPE-149183 )
  • 1.21.20 sürümlerinden itibaren, Yapı Bloğundan yüklenen evcilleştirilmiş yaratıklara verilen oyuncu kimliği her zaman orijinal sahibinin kimliği olacaktır

Deneysel Teknik Güncellemeler

API

  • Kamera
    • Beta sürümünde `setCamera` fonksiyonuna ait seçeneklere `CameraFixedBoomOptions` eklendi
    • KameraSabitBoomSeçenekleri
      • Betaya yeni arayüz eklendi
      • `minecraft:follow_orbit` kameralarını yalnızca üçüncü şahıs kamera ön ayarları geçişi etkinleştirildiğinde özelleştirmenize olanak tanır
      • `viewOffset?: Vector2` tanıtıldı. Bu özellik, omuz üstü efekti yaratmak için kameranın oynatıcıya göre ofsetini değiştirmenize olanak tanır
    • DünyaOlaydanÖnceBaşlat
      • blockTypeRegistry özelliğinin adı blockComponentRegistry olarak değiştirildi
    • BlockComponentRegistry betadan 1.12.0'a taşındı
    • BlockCustomComponentAlreadyRegisteredError betadan 1.12.0'a taşındı
    • BlockCustomComponentReloadVersionError betadan 1.12.0'a taşındı
    • BlockCustomComponentReloadNewEventError betadan 1.12.0'a taşındı
    • BlockCustomComponentReloadNewComponentError betadan 1.12.0'a taşındı
    • BlockCustomComponent betadan 1.12.0'a taşındı
    • BlockComponentStepOnEvent betadan 1.12.0'a taşındı
    • BlockComponentTickEvent betadan 1.12.0'a taşındı
    • BlockComponentRandomTickEvent betadan 1.12.0'a taşındı
    • BlockComponentEntityFallOnEvent betadan 1.12.0'a taşındı
    • BlockComponentStepOffEvent betadan 1.12.0'a taşındı
    • BlockComponentPlayerInteractEvent betadan 1.12.0'a taşındı
    • BlockComponentPlayerPlaceBeforeEvent betadan 1.12.0'a taşındı
    • BlockComponentPlayerDestroyEvent betadan 1.12.0'a taşındı
    • BlockComponentOnPlaceEvent betadan 1.12.0'a taşındı
    • Özel blok bileşeni kaydı için kullanılan dört yeni hata sınıfı türü eklendi
      • ScriptBlockCustomComponentAlreadyRegisteredError - Özel bir blok bileşenini kaydederken ve bu bileşen zaten kaydedilmişken
      • ScriptBlockCustomComponentReloadVersionError - Yeniden yükleme arasında farklı bir betik sürümüyle özel bir blok bileşeni kaydederken
      • ScriptBlockCustomComponentReloadNewEventError - Özel bir blok bileşenini kaydederken ve yeniden yükleme arasında yeni bir olay uygularken
      • ScriptBlockCustomComponentReloadNewComponentError - Yeniden yükleme arasında özel bir blok bileşeni kaydederken
    • Script Block API'sine (Beta) Block::getMapColor bağlaması eklendi
    • VarlıkNefes AlabilirBileşen
      • beta sürümünde setAirSupply(value: number): void işlevi airSupply: number özelliğine değiştirildi
      • readonly canBreathe: boolean'dan beta'ya özellik eklendi
    • VarlıkBileşeni
      • EntityMovementComponent sınıfı betadan 1.12.0'a taşındı
      • EntityLavaMovementComponent sınıfı betadan 1.12.0'a taşındı
      • EntityMovementGlideComponent sınıfı betadan 1.12.0'a taşındı
      • EntityMovementSwayComponent sınıfı betadan 1.12.0'a taşındı
      • EntityUnderwaterMovementComponent sınıfı betadan 1.12.0'a taşındı
    • Oyuncunun imleç envanterine salt okunur erişim ve onu temizleme yeteneği ekleyen PlayerCursorInventoryComponent sınıfı eklendi
    • Bir oyuncunun bir emote kullanmasının ardından ateşlenen playerEmote eklendi
    • Özel Bileşenleri Engelle
      • 'onTick' olayının kullanımı, bloğun nasıl tıklayacağını yapılandırmak için 'minecraft:tick' bileşenine sahip olmasını gerektirir
      • Dünya tarafından oluşturulan ve 'minecraft:tick' bileşenine sahip bloklar artık işaretlenecek
    • VarlıkNefes AlabilirBileşen
      • beta  sürümünde setAirSupply(value: number): void işlevi  airSupply: number özelliğine  değiştirildi
      • readonly canBreathe: boolean'dan beta'ya özellik eklendi 
    • isHardcore 1.14.0 beta'ya  eklendi 

Bloklar

  • Blok geometrisi dosyasına "item_display_transforms" denetimi eklendi. Bu, bir bloğun UI'de, oynatıcıda ve yerde yüzerken görsel olarak nasıl temsil edileceğini denetler. Minecraft:geometry içinde bulunur ve format_version 1.21.20 gerektirir.
    • Varsayılan değerler örneği:
      • "item_display_transforms": {
        "gui" : {
                        "çeviri": [0, 0, 0],
                        "döndürme": [30, 225, 0],
                        "ölçek": [0,625, 0,625, 0,625]
          },
          "firstperson_righthand": {
                        "çeviri": [0, 0, 0],
                        "döndürme": [0, 45, 0],
                        "ölçek": [0,4, 0,4, 0,4]
          },
          "firstperson_lefthand": {
            "çeviri": [0, 0, 0],
            "döndürme": [0, -135, 0],
            "ölçek": [0,4, 0,4, 0,4]
          },
          "thirdperson_righthand": {
            "çeviri": [0, 2,5, 0],
            "döndürme": [75, 45, 0],
            "ölçek": [0,375, 0,375, 0,375]
          },
          "thirdperson_lefthand": {
            "çeviri": [0, 2,5, 0],
            "dönme": [75, 45, 0],
            "ölçek": [0,375, 0,375, 0,375]
          •  },
              "zemin": {
                "çeviri": [0, 3,0, 0],
                "dönme": [0, 0, 0],
                "ölçek": [0,25, 0,25, 0,25]
              },
              "sabit": {
                "çeviri": [0, 0, 0],
                "dönme": [0, 0, 0],
                "ölçek": [0,5, 0,5, 0,5]
              },
              "kafa": {
                "çeviri": [0, 0, 0],
                "dönme": [0, 0, 0],
                "ölçek": [1, 1, 1]
              }
            }
      • Varlık Bileşenleri

        • VarlıkKiralanabilirBileşen
          • canBeStolen özelliği eklendi : boolean
          • Özellik hardDistance eklendi: sayı
          • LeashHolder özelliği eklendi : Varlık
          • leashHolderEntityId özelliği eklendi : string
          • Özellik maxDistance eklendi: sayı
          • Özellik eklendi isLeashed: boolean
          • Yeniden adlandırılan işlev leash(leashHolder: Entity): void leashTo (leashHolder: Entity): void olarak değiştirildi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder