Tüm bu gıdaklamalar sizi bu değişiklik günlüğünden uzaklaştırıyorsa özür dilerim, ancak kümese yeni katılan iki tavuk çeşidi var! Soğuk tavuk ve sıcak tavuk kendi iklimlerinde yumurtlar, farklı renkli yumurtalar bırakır ve her türlü kaosa neden olur. Aman Tanrım, sanırım gerçekten de kafeslerinden kaçmak üzereler! Size hemen pembe kaktüs çiçeklerinin ve iki tür kuru otun artık kumlu biyomlarda filizlendiğini söyleyeceğim. Ah, ve ayrıca birkaç böceği de ezdik!
Deneysel Özellikler
Kaktüs çiçeği
- Çöller ve Çorak Topraklar'daki Kaktüsler üzerinde oluşma şansı olan yeni bir çiçek türü olan Kaktüs Çiçeği eklendi
- Kaktüs Çiçeği, Kaktüs blokları veya bloğun üst kısmında merkez desteği olan herhangi bir blok üzerine yerleştirilebilir
- Kaktüs Çiçeklerinin Kaktüs blokları üzerinde büyüme şansı vardır
- Eğer bir Kaktüs 1-2 blok yüksekliğindeyse, Kaktüs Çiçeği'nin, Kaktüs'ün daha yükseğe çıkması yerine büyüme şansı %10'dur
- Eğer bir Kaktüs 3 blok yüksekliğindeyse, Kaktüs Çiçeği'nin Kaktüs'ün daha yükseğe çıkması yerine büyüme şansı %25'tir
- Kaktüs Çiçekleri Kompostta Kullanılabilir
- Bir Kaktüs Çiçeği 1 Pembe Boya yapmak için kullanılabilir
Tavuk Çeşitleri
- İki yeni Tavuk çeşidi eklendi - Sıcak Tavuk ve Soğuk Tavuk!
- Bunların kendilerine özgü benzersiz dokuları ve geometrileri vardır, ancak ayrı bir yumurtlama yumurtası yoktur
- Domuzlar ve İnekler'in Sıcak, Soğuk ve Ilıman türleri ile aynı biyomlarda ortaya çıkarlar
- Sıcak ve Soğuk Tavuk çeşitleri için iki yeni Yumurta öğesi eklendi
- Mavi Yumurta - Soğuk Tavuk çeşitleri tarafından yumurtlanan ve yumurtadan çıkabilen yumurta
- Kahverengi Yumurta - Sıcak Tavuk çeşitleri tarafından yumurtlanan ve yumurtadan çıkabilen yumurta
Ateş böceği çalısı
- Ay bloğa göründüğünde çalacak olan Firefly Bush'a ortam sesleri eklendi
- Sabit tutulan Firefly Bush dokusu Java Sürümüyle daha iyi eşleşecek şekilde düzeltildi ( MCPE-190248 )
Genel
- Bush bloğunun parlaklık yayması düzeltildi ( MCPE-190222 )
- Yaprak Çöpü artık merkez desteği sağlayan herhangi bir bloğa yerleştirilebilir
- Sabit Yaprak Çöpü adım sesinin oynatıcıda değil blok ses kategorisinde olması düzeltildi
- Yaprak Çöpü haritasının rengini Kahverengi olarak değiştirin
- Yeni ürün adlarındaki son boşluklar düzeltildi ( MCPE-190210 )
Kısa ve Uzun Kuru Otlar
- İki yeni çim türü eklendi: Kısa Kuru Çim ve Uzun Kuru Çim
- Her ikisi de 1 blok yüksekliğindedir, bu da Tall Dry Grass'ı 2 blok yüksekliğindeki Tall Grass'tan farklı kılar
- Her ikisi de Çöl ve Çorak Topraklarda üretilir
- Her ikisi de Dead Bush gibi Kum, Terracotta ve Toprak blok türlerine yerleştirilebilir
- Her ikisi de kemik unundan yapılabilir
- Kısa Kuru Çimlerde Kemik Unu Kullanıldığında Uzun Kuru Çimlere Dönüşür
- Uzun Kuru Çimlerde Kemik Unu Kullanılması, mümkünse bloğun yanına komşu Kısa Kuru Çim yerleştirilmesini sağlar
- Her ikisi de Kompostlayıcıda kullanılabilir
- Koyun yününü yeniden büyütmek için her ikisini de yiyebilir
- Her ikisi de eritme için yakıt olarak kullanılabilir
Hayvan Varyantları
- Sıcak ve soğuk hayvan varyantı etiketleri tüm uygun biyomlara uygulandı, böylece bu biyomlarda yumurtlama yumurtaları veya komutları ile yumurtlanan hayvanlar, biyomda doğal olarak yumurtlamasalar bile uygun bir varyant haline geldi.
- Soğuk Çiftlik Hayvanları Biyomları:
- Derin Dondurulmuş Okyanus
- Donmuş Okyanus
- Donmuş Zirveler
- Donmuş nehir
- Koruluk
- Buz Sivri Uçları
- Engebeli Zirveler
- Karlı Plaj
- Karlı ovalar
- Karlı yamaçlar
- Karlı Tayga
- Son
- Soğuk Okyanus
- Derin Soğuk Okyanus
- Derin Karanlık
- Çoraklıkların Sonu
- Yaylaların sonu
- Midlands'ın sonu
- Küçük Uç Adaları
- Taşlı Tepeler
- Eski Büyüme Çam Taygası
- Eski Büyüme Ladin Taygası
- Tayga
- Rüzgarlı Orman
- Rüzgarlı Çakıllı Tepeler
- Rüzgarlı Tepeler
- Sıcak Çiftlik Hayvanı Biyomları
- Mangrov Bataklığı
- Çorak topraklar
- Bambu ormanı
- Bazalt Deltaları
- Kızıl Orman
- Çöl
- Aşınmış çorak araziler
- Orman
- Aşağı Çoraklıklar
- Savan Platosu
- Savana
- Ruh Kumu Vadisi
- Seyrek orman
- Sıcak Okyanus
- Çarpık Orman
- Rüzgarlı Savana
- Ormanlık çorak araziler
- Derin Ilık Okyanus
- Ilık Okyanus
- Ilıman Çiftlik Hayvanı Biyomları
- Bataklık
- Sahil
- Huş ağacı ormanı
- Kiraz bahçesi
- Karanlık orman
- Damlataş Mağaraları
- Çiçek Ormanı
- Orman
- Yemyeşil Mağaralar
- Çayır
- Mantar Tarlaları
- Okyanus
- Eski Büyüme Huş Ormanı
- Ovalar
- Nehir
- Taşlı kıyı
- Ayçiçeği Ovaları
- Ilık Okyanus
- Boşluk
- Soluk Bahçe
Özellikler ve Hata Düzeltmeleri
Bilinen Sorunlar
- Bu haftanın güncellemesinde birkaç bilinen sorunumuz var ve bunların yakında ele alınmasını umuyoruz
- Oyuncunun karakteri yanlara doğru hareket ediyor
- Çok Oyunculu oturumlarındaki diğer Oyuncular yeniden canlandıktan sonra ölme animasyonunda takılıp kalabilir
Bloklar
- Flower Pot ve Nether Sprout bloklarındaki z-dövüş dokuları düzeltildi ( MCPE-190215 )
- Aşırı büyük bir vuruş alanına sahip varlıkların sıvıya girmesiyle bazen meydana gelen bir çökme düzeltildi
- Blok kırılma animasyonları sırasında tanımlanmış titreme
minecraft:destructible_by_mining
ile bileşeni kullanarak sabit bloklar ( MCPE-188401 )item_specific_speeds
- Kırmızı taşla çalışan damlalıkların ve dağıtıcıların sabit tetikleme oranı ( MCPE-189895 )
Oyun Oynanışı
- Sığ suda dururken Riptide'ı kullanmak, oyuncunun sanki suda durmuyormuş gibi tekrar fırlatılmasına neden olur. ( MCPE-188795 )
Genel
- Sunucu Yetkili hareketinde, sunucuyla bağlantının küçük bir kaybı sırasında uçuş durumu değiştiğinde Oyuncu sürekli olarak yukarı aşağı hareket etmeyecektir.
- cold_taiga, cold_taiga_hills ve cold_taiga_mutated deneysel dosyaları davranış paketlerinden kaldırılıyor. Bu dosyalar yalnızca özel biyomlar deneyi etkinleştirildiğinde yüklendi ve bu değişiklik biyomların kendisini kaldırmıyor.
Kullanıcı Arayüzü
- Minecraft Ansiklopedisi'ndeki ( MCPE-186358 ) bazı yazım hataları ve yanlışlıklar düzeltildi
- Ekran Güvenli Alan Ayarları: Güvenli alan %100 olarak ayarlandığında Yatay ve Dikey Ekran Konumu kaydırıcılarını devre dışı bırakır
- Yuvarlama hatası nedeniyle Ekran Konumunun -0.0 olarak görüntülenmesini durdurur.
- Başlangıç ekranındaki uzun açılış metinleri daha okunaklı olması için iki satıra bölünecek.
- Duraklatma ekranındaki davet butonu biraz yukarı taşındı ve artık bir simgeye sahip.
- Arkadaşlar çekmecesi butonuna yer açmak için başlık logosunun boyutu değiştirildi ve yeri değiştirildi.
- Yaratıcı mod için yeni yükleme ipuçları eklendi.
Teknik Güncellemeler
API
- V2'de bileşenin
minecraft:fluidContainer
adı değiştirildi .minecraft:fluid_container
Komutlar
- Komut başında boşluklar ile girildiğinde komutların yürütülmemesi sorunu düzeltildi ( MCPE-147815 )
place feature
veplace featurerule
alt komutları Yaklaşan İçerik Oluşturucu Özellikleri deneyinden çıkarıldı
Bileşenler
- "minecraft:is_collidable" bileşeni eklendi
- Bu bileşen, diğer çetelerin bileşenin sahibiyle dikey ve yatay çarpışmalar yapmasına olanak tanır
- Bir çarpışmanın gerçekleşmesi için her iki canavarın da "minecraft:collision_box" bileşenine sahip olması gerekir
- Bu bileşen yalnızca çeteler üzerinde kullanılabilir ve çarpışmaları yalnızca çeteler arasında etkinleştirir
- Lütfen bu tür çarpışmaların hareket eden yaratıklar için güvenilir olmadığını unutmayın.
- Bu bileşenin yalnızca çetenin hareketsiz kaldığı senaryolarda kullanılması önerilir
- Çarpışabilir davranış, istiflenebilir davranışla yakından ilişkilidir
- "minecraft:is_collidable" bileşeni diğer yaratıkların bileşenin sahibiyle nasıl etkileşime gireceğini yönetirken, "minecraft:is_stackable" bileşeni bir varlığın kendi türünden diğerleriyle nasıl etkileşime gireceğini açıklar
- Bu bileşen, diğer çetelerin bileşenin sahibiyle dikey ve yatay çarpışmalar yapmasına olanak tanır
- "entity_sensor" bileşeni artık iki ek alana sahip:
- "y_offset", diğer varlıklara olan mesafeleri hesaplarken varlığın konumuna dikey bir ofset uygular
- "find_players_only", aramayı yalnızca Oyuncularla sınırlar ve tüm alt sensörleri etkiler
- Varlığın gövdesinin, mevcut yüz yönüne göre en yakın ana yöne hizalanacak şekilde otomatik olarak dönmesine neden olan "minecraft:body_rotation_axis_aligned" bileşeni eklendi
- Bunu "minecraft:body_rotation_blocked" bileşeniyle birleştirmek, varlığın en yakın ana yöne hizalanmasına ve gelecekteki yüz yönündeki değişikliklerden bağımsız olarak o yönelimde sabit kalmasına neden olur
Veri odaklı Yapboz Yapıları
- Bileşenli bloklar içeren Jigsaw yapılarının yerleşimi düzeltildi
minecraft:tick
.
Editör
- Blok durumlarını ve blokların permütasyonlarını görüntülemenize olanak tanıyan Blok Denetçisi aracı eklendi
- Varlık bileşenlerini görüntülemenize ve değiştirmenize olanak tanıyan Varlık Denetçisi aracı eklendi
- Yeni bir API işlevi eklendi , bölme içeriğinin üstünde görüntülenmesi
IRootPropertyPane.createModalOverlayPane
için oluşturulmasına izin verildi . Her bölme aynı anda bir etkin modal kaplamayı destekler, ancak birden fazla modal'a sahip olabilir. Modal kaplamalar kök bölmenin işlevi veya kaplama bölmesinin ve işlevleri aracılığıyla yönetilebilirIModalOverlayPane
setActiveModalOverlay
show
hide
- İstemcinin adanmış sunucudan bağlantısını kesip dünyaya yeniden girmesiyle oluşan bir iddia düzeltildi
- Bir istemci özel sunucudan bağlantısını kestikten sonra sabit blok seçici kullanıcı arayüzü iletişim kutusunun kalıcı olması sorunu giderildi
Varlık Bileşenleri
on_spawn
Vuruş alt bileşenine tetikleyici eklendispawn_chance
, yeni oluşturulan varlıkta tetiklenir veother
sahip olan varlığa ayarlanırparticle_item_name
Vuruş alt bileşenine harita eklendiparticle_on_hit
, bir öğe adını, parçacıkta kullanılan öğenin adının ne olması gerektiğini belirlemek için bir aktör filtresine eşler. Daha önce olduğu gibi varlığın adına geri döner.
Hedefler
- "minecraft:behavior.float_wander" AI hedefi artık "minecraft:home" bileşenine sahip olan çeteleri kendi ana konumlarına sınırlayacak
Çeteler
- "minecraft:collision_box" bileşenine maksimum ve
100000000.0
minimum değer eklendi-100000000.0
Ağ Protokolü
- ActorFlags::COLLIDABLE eklendi
- ActorFlags::BODY_ROTATION_AXIS_ALIGNED eklendi
Sesler
- Animasyonlarda ve animasyon denetleyicilerinde bulunan ses efektleri artık parçacık efektlerine benzer isteğe bağlı bir "konum belirleyici" alanı içerebilir ve bu da bunların köken yerine varlıktaki konum belirleyiciden kaynaklanmasına olanak tanır
Deneysel Teknik Güncellemeler
API
World
getDifficulty(): Difficulty
Beta'ya yöntem eklendi . Bu yöntem dünyanın mevcut oyun zorluğunu alır.setDifficulty(difficulty: Difficulty): void
Beta'ya yöntem eklendi . Bu yöntem dünyanın mevcut oyun zorluğunu ayarlar.
ActionFormData
- Yöntem eklendi
header(text: minecraftserver.RawMessage): ActionFormData;
. Forma bir başlık ekler. - Yöntem eklendi
label(text: minecraftserver.RawMessage): ActionFormData;
. Forma bir etiket ekler.
- Yöntem eklendi
ModalFormData
- Yöntem eklendi
header(text: minecraftserver.RawMessage): ModalFormData;
. Forma bir başlık ekler. - Yöntem eklendi
label(text: minecraftserver.RawMessage): ModalFormData;
. Forma bir etiket ekler.
- Yöntem eklendi
- Yeni script modülü
@minecraft/diagnostics
sürüm 1.0.0-beta eklendi. Bu modül şimdilik yalnızca özel sunucudur ve script modüllerinin script paketlerini Sentry'ye bağlamasına olanak tanır . Bu, script paketleri için uzaktan hata izleme ve izlemeyi etkinleştirir.
Grafiksel
- Ertelenmiş Teknik Önizleme'de teknelerin altından su görünmesine neden olan bir hata düzeltildi.
- Ertelenmiş Teknik Önizleme'de geceleri hava durumunun (yağmur, kar, vb.) olması gerekenden daha parlak görünmesine neden olan bir hata düzeltildi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder