Minecraft: Java Edition 1.21.4 - The Garden Awakens - Minecraft Prensi - Minecraft Haberleri

Son Yayınlar

7 Şubat 2025 Cuma

Minecraft: Java Edition 1.21.4 - The Garden Awakens

 

Minecraft: Java Edition 1.21.4 - The Garden Awakens

Şşş! Bu değişiklik günlüğünü bir Soluk Meşe ağacının arkasından yazıyorum ve çok sessiz olmalıyım çünkü Bahçe Uyanıyor düşüşü sonunda geldi ve Gıcırtılar Üst Dünya'nın her yerindeki Soluk Bahçelerde ortaya çıkıyor! Bahçe Uyanıyor beraberinde ürkütücü bir biyom getiriyor - Soluk Bahçe - yosunla kaplı, Soluk Meşe ağaçlarıyla dolu ve Göz Çiçeği adı verilen eşsiz bir çiçeğe ev sahipliği yapıyor. Ayrıca dikkatli bir düşman çetesi olan Gıcırtıyı ve onu yenmenin (ve ortaya çıkarmanın) sırrını da getiriyor - Gıcırdayan Kalp! Bir Gıcırtıya karşı koymak size ayrıca Reçine Kümeleri kazandıracak - Reçine Tuğlalarına işleyebileceğiniz veya zırhınızı kırpmak için kullanabileceğiniz başka bir yeni blok. Hepsi bu muydu? Ah! Ayrıca bazı hata düzeltmeleri de yaptık. Şimdi, bu Gıcırtı beni görmeden yavaşça geri çekilip çekilemeyeceğime bakayım...

Yeni Özellikler

  • Soluk Bahçe Biyomu, Soluk Meşe ağacı, Soluk Yosun bloğu, Soluk Yosun halısı, Soluk Asılı Yosun ve Soluk Meşe orman seti eklendi
  • Gıcırdayan yaratık, Gıcırdayan Yumurta ve Gıcırdayan Kalp bloğu eklendi
  • Reçine blok ailesi eklendi
  • Göz Çiçekleri Eklendi

Soluk Bahçe

Soluk Bahçe, Karanlık Orman'ın bir biyom çeşididir.

  • Soluk Meşeler burada yetişir
  • Gıcırdayan Kalp blokları Soluk Meşe'de üretilebilir ve bu da Gıcırtıların geceleri ortaya çıkmasına neden olur
  • Göz çiçekleri yerde oluşur
  • Burada zeminde soluk yosun blokları/halıları oluşuyor
  • Asılı Soluk Yosun, Soluk Meşe ağaçlarının yapraklarından sarkarak oluşur
  • Hayvan çeteleri Pale Gardens'da doğal olarak ortaya çıkmaz
  • Yeni biyomlara özgü ortam sesleri
  • Pale Garden'da eşlik eden müzik yok
    • Bir oyuncu müzik çalarken biyoma girerse, müzik kaybolur   
  • Yeni bir dünya yaratırken 3515201313347228787 tohumunu kullanmak, oyuncunun Soluk Bahçe'nin yanında doğmasını sağlayacaktır

Soluk Meşe Ağacı

Soluk Meşe ağaçları, Koyu Meşe ağaçlarına benzeyen yeni bir ağaç çeşididir.

  • Soluk Meşe Yaprakları, Soluk Meşe ağaçlarını yetiştirmek için 2x2 konfigürasyonunda ekilebilen Soluk Meşe Fidanlarını düşürür
  • Oyuncu tarafından yetiştirilen Soluk Meşe ağaçları herhangi bir dekorasyon olmadan büyür
  • Doğal olarak oluşan Soluk Meşe ağaçlarında, yapraklardan sarkan Soluk Sarkık Yosun, yerde Soluk Yosun lekeleri ve Gıcırdayan Kalp blokları oluşabilir.
  • Soluk Meşe Yaprakları, alt tarafa maruz kalırsa yaprak parçacıkları üretme şansına sahiptir
  • Gezici Tüccarlar Soluk Meşe Fidanlarını Satabilirler
  • Soluk Meşe Kütükleri, Soluk Meşe ahşap setine dönüştürülebilir:
    • Kapı
    • Çit
    • Çit Kapısı
    • Tahta
    • İmza
    • Asma Tabela
    • Levha
    • Merdiven
    • Tuzak kapı
    • Odun
    • Soyulmuş Kütük
    • Soyulmuş Ahşap
    • Düğme
    • Basınç Plakası
    • Bot
    • Sandıklı Tekne

Soluk Yosun

Soluk Yosun Blokları, Halı çeşidi de dahil olmak üzere mevcut Yosun Bloklarına benzer şekilde çalışan yeni bloklardır.

  • Soluk Yosun Blokları, Soluk Bahçe biyomunda doğal olarak oluşur
  • Gezici Tüccarlar Soluk Yosun Bloğunu satabilir
  • Pale Moss Halı, iki Pale Moss Bloktan üretilebilir
  • Soluk Yosun Halısı, Soluk Bahçe biyomunda doğal olarak oluşur
    • Yerleştirildiğinde, Pale Moss Halı, onu çevreleyen herhangi bir bloğun katı yüzeylerinde iki bloğa kadar büyür
    • Soluk Yosun Halı, sınırını oluşturan herhangi bir bloğun tüm katı yüzeylerine tam olarak büyümek için Kemik Unu ile işlenebilir

Soluk Asılı Yosun

Soluk Sarkık Yosun, aşağıya doğru büyüyen asma benzeri bir bloktur.

  • Soluk Asılı Yosun, Soluk Meşe ağaçlarının yaprakları altında, Soluk Bahçe biyomunda doğal olarak yetişir.
  • Soluk Asılı Yosun rastgele büyümez, ancak kemik unuyla yetiştirilebilir
  • Soluk Asılı Yosun çıkarıldığında anında kırılır
  • Soluk Asılı Yosun elde etmek için makas veya ipek dokunuşlu aletlere ihtiyaç vardır
  • Gezici Tüccarlar Soluk Asılı Yosun satabilirler

Göz çiçekleri

Göz çiçekleri, Soluk Bahçe biyomunda oluşan yeni çiçeklerdir.

  • İki çeşidi vardır: Kapalı Göz Çiçeği ve Açık Göz Çiçeği
  • Göz çiçekleri günün saatine göre iki varyant arasında geçiş yapar
    • Gece boyunca, Göz Çiçekleri Açık hale gelecek
    • Gün boyunca kapalı olacaklar
    • Gündüz/gece döngüsü olmayan boyutlarda olduğu gibi kalacaklar
    • Geçiş sırasında çiçekler parçacık efekti ve ses yayacaktır
  • Yere ekilen göz çiçekleri birbirleriyle iletişim kurarak yakındaki çiçeklerin açılıp kapanmasına yardımcı olur
  • Açık Göz Çiçekleri'nin geceleri parlayan gözleri vardır
  • Göz çiçekleri, Soluk Bahçe biyomunda Kemik Öğütme çim blokları kullanılarak elde edilebilir
  • Arılar Açık Göz Çiçeklerine dokunduklarında zehirlenirler
  • Arılar Açık Göz Çiçekleri ile cezbedilebilir, ancak tipik üreme/büyüme davranışı yerine oyuncu etkileşimi ile zehirlenirler
  • Arılar Kapalı Göz Çiçekleriyle hiçbir şekilde etkileşime girmezler
  • Açık Göz Çiçeklerinden Yapılan Şüpheli Güveç Körlük Etkisine Neden Olacaktır
  • Kapalı Göz Çiçeklerinden Yapılan Şüpheli Güveç Mide Bulantısı Etkisine Neden Olacak
  • Kapalı ve Açık Göz Çiçeklerinden sırasıyla Gri veya Turuncu Boya elde edilebilir
  • Gezici Tüccarlar Açık Göz Çiçeklerini satabilirler

Gıcırdayan Kalabalık

Gıcırdayan yaratık, iki Soluk Meşe kütüğü arasında bir Gıcırdayan Kalp bloğu varsa gece ortaya çıkar. Bu, Gıcırdayan Kalbin Soluk Meşelerin içinde oluştuğu Soluk Bahçe biyomunda doğal olarak gerçekleşir.

  • Bir hayatta kalma veya macera modu Oyuncusu 12 blok içindeyse ve ona bakarsa bir Gıcırtı etkinleşecektir
  • Bir hayatta kalma veya macera modu varken bir Gıcırtı aktif kalır. 32 blok içindeki Oyuncu
  • Aktif hale getirilen bir Gıcırtı, bir hayatta kalma veya macera oyuncusu ona bakıyorsa hareket etmeyecektir
    • Bu durumda tam geri tepme direncine de sahip olacak
  • Gıcırdayan yakın dövüş saldırıları 3 puan hasar verir (1,5 kalp)
  • Gıcırtılar, yalnızca yerinde sallanarak, yaratıkların ve mermilerin neden olduğu hasara tepki verir
  • Gıcırtılar yangına dayanıklıdır
  • Gıcırtılar Kaktüsleri, Tatlı Meyve Çalılarını ve Toz Karı görmezden gelir ve bunların içinden/üzerinden yürüyebilir
  • Oyuncular veya evcil hayvanları tarafından saldırıya uğradığında, bağlı olduğu Gıcırdayan ve Gıcırdayan Kalp bloğu arasında bir parçacık izi gösterilir
  • Gıcırdama'nın bağlı olduğu Gıcırdayan Kalp bloğu yok edildiğinde, Gıcırtı özel bir seğirme animasyonuyla kaldırılır
  • Gıcırdayan yumurtlamalar gece/gündüz döngüsüne dayanır ve ışık seviyelerinden etkilenmez
  • Gıcırtılar teknelere giremez
  • Gıcırdayan Yumurta, Gıcırdayan Kalbe bağlı olmayan Gıcırdayan bir yaratık doğuracaktır:
    • Gün ve gece boyunca devam eder
    • Saldırılardan ve diğer hasar kaynaklarından hasar alır
    • Bir can puanı var (yarım kalp)
  • Gıcırdayan Kalp'ten çıkan gıcırtılar portallardan geçemez
  • Gıcırdayan Kalpten çıkan Gıcırtılar, İsim Etiketi ile isimlendirilemez
  • Kafalarına oyulmuş balkabağı takan oyuncular, gıcırdayan bir balkabağının yerinde donmadan izleyebilirler
  • Köylüler gıcırtılardan korkarlar ve onlardan kaçarlar

Gıcırdayan Kalp

Gıcırdayan Kalp, her tarafı Gıcırdayan Meşe kütükleriyle kaplı, Soluk Meşe ağaçlarında oluşan "canlı" bir bloktur. Aynı eksende hizalanmış iki Soluk Meşe Kütüğü arasına yerleştirildiğinde gece vakti bir Gıcırdayan çete oluşturabilir.

  • Gece aktiftir ve gündüzleri uykudadır
  • Oyuncu veya evcil hayvanı Gıcırdayan'a çarptığında, bağlı Gıcırdayan'a doğru bir parçacık izi gönderir
  • Bir Gıcırdayan Kalp bloğu yok edildiğinde, bağlı Gıcırdayan kaldırılır
  • Gıcırdayan Kalp, aşağıdaki durumlarda bağlı Gıcırdayan'ı kaldırmaya veya değiştirmeye karar verir:
    • Gün dönüyor
    • Gıcırtı, Gıcırdayan Kalp'ten çok uzakta
    • Bir Oyuncu birkaç saniyeliğine Gıcırdayan ile kesişir
  • Creaking Heart bloğuna bağlı karşılaştırıcılar, bağlı Creaking Heart bloğuna olan mesafeye bağlı olarak bir sinyal gücü çıkışı verecektir.
  • Gıcırdayan Kalp, Reçine Blok ve Soluk Meşe Kütükleri ile yapılabilir
  • Gıcırdayan Kalp bloğu, İpek Dokunuş büyülü aracı kullanılarak elde edilebilir
  • İpek Dokunuş bloğu olmadan Gıcırdayan Kalbi kırmak, Fortune büyülü aracı kullanıldığında 1-3 Reçine Kümesi veya daha fazlasını düşürecektir
  • Doğal olarak yerleştirilmiş Gıcırdayan Kalpler, bir Oyuncu tarafından İpek Dokunuş ile veya onsuz kırıldığında 20-24 deneyim düşürür

Reçine

Reçine Kümesi, Reçine Bloğu, Reçine Tuğlası ve bir dizi Reçine Tuğlası bloğu eklendi.

  • Gıcırdayan bir şeye saldırmak, Gıcırdayan Kalbinin 2-3 Reçine Kümesi yaymasına neden olur
    • Soluk Meşe Kütüklerinin yanlarında, Gıcırdayan Kalbe yakın ve bağlı olan reçine kümeleri belirir
    • Gıcırdayan Kalp bekleme süresindedir ve saldırıdan sonra 5 saniye boyunca daha fazla Reçine Kümesi üretemez
  • Reçine Küme blokları, komşu bloğun herhangi bir tam yüzüne yerleştirilebilir
  • Reçine Küme blokları suyla dolu olabilir
  • Reçine Bloğu, Reçine Kümeleri için bir depolama bloğudur
  • Reçine Kümeleri Reçine Tuğla öğelerine eritilebilir
  • Reçine Tuğla ürünleri zırh süsleme malzemesi olarak kullanılabilir
  • Reçine Tuğla öğeleri Reçine Tuğlalara dönüştürülebilir
  • Reçine Tuğlalar, Reçine Tuğla Levhalar, Reçine Tuğla Merdivenler, Reçine Tuğla Duvarlar ve daha sonra Yontulmuş Reçine Tuğlalar olarak işlenebilir
    • Taş Kesici ayrıca bu öğeleri üretmek için de kullanılabilir
  • Reçine Kümesi ve Reçine Bloğu madencilik için bir alet gerektirmez ve anında çıkarılır
  • Reçine Tuğlalar ailesi blokları için uygun araç Kazma'dır
  • Reçine Kümeleri bazı Woodland Mansion ganimet sandıklarında bulunabilir

Pale Garden Ortam Sesleri için Yeni Sistem

Pale Garden biyomundaki ortam sesleri biyomun kendisinden gelmez, ancak biyomda bulunan bloklar tarafından üretilir.

  • Soluk Asılı Yosun, Soluk Meşe Kütüklerine veya Soluk Meşe Yapraklarına bağlandığında ince atmosferik sesler yayar
  • Gıcırdayan Kalpler, gece boyunca aktif olduklarında ve her tarafları Kütüklerle çevrili olduğunda bir dizi ürkütücü ses çıkarırlar
  • Soluk Yosun Blokları üzerine yerleştirilen Açık Göz Çiçekleri yumuşak, fısıldayan bir ses çıkarır

Değişiklikler

  • Kılıçlar artık Moss Carpet madenciliği için etkili araçlar olarak kabul edilmiyor
    • Çapalar, Yosun Halıları madenciliği için uygun araçlar olmaya devam ediyor
  • Arılar artık tipik üreme/büyüme davranışı yerine Wither Roses ile oyuncu etkileşimlerinde solduruluyor
  • Yavru Kediler ve Kurtlar artık mümkünse ebeveynlerinin tasma renginin karışımı olan bir tasma alıyorlar
  • Popoloca için dil desteği eklendi
  • Şüpheli Yahnilerin etki süreleri Bedrock Edition'dakilerle aynı olacak şekilde ayarlandı:
    • Doygunluk: 0,35 saniye (değişmedi)
    • Gece Görüşü: 5 saniye (değişmedi)
    • Yangına Dayanıklılık: 3 saniye
    • Körlük: 11 saniye
    • Zayıflık: 7 saniye
    • Yenilenme: 7 saniye
    • Zıplama Artışı: 5 saniye
    • Wither: 7 saniye
    • Zehir: 11 saniye
  • Herobrine kaldırıldı

Drops İçin Gerekli Araçlar

Geliştirici Notu :  Desteği kırıldığında düşen herhangi bir bloğun, herhangi bir araçla kazıldığında da düşmesini sağladık. Bir bloğu doğrudan kırmanın, altındaki bloğu kırarak herhangi bir araçla elde etmek mümkünken onu yok edebilmesi adil görünmüyordu!

  • Destek gerektiren şu bloklar artık herhangi bir araçla kırıldığında her zaman düşüyor: Çan, Fener, Ruh Feneri, tüm Bakır Kapılar, Demir Kapı, Ağır Ağırlıklı Basınç Plakası, Hafif Ağırlıklı Basınç Plakası, Cilalı Blackstone Basınç Plakası ve Taş Basınç Plakası
  • Brewing Stand artık herhangi bir aletle kırıldığında düşüyor
  • Ender Sandığı artık yanlış bir araçla kırıldığında hiçbir şey düşürmek yerine Obsidiyen düşürüyor

Çeteler Eşyaları Topluyor

Çetelerin donatılmış eşyalarını yerdeki eşyalarla değiştirme kararlarında bazı değişiklikler yapıldı

  • Öğe bir zırh yuvasına aitse, aşağıdaki koşullardan herhangi biri geçerliyse öğeyi değiştirin
    • Yeni öğenin daha yüksek bir temel zırh değeri var
    • Yeni öğenin daha yüksek bir temel zırh dayanıklılık değeri var
    • Yeni öğenin daha fazla büyüsü var
    • Yeni ürün daha az hasarlı
    • Yeni öğenin özel bir adı var ama eskisinin yok
  • Öğe ana el yuvasına aitse ve aşağıdaki koşullardan herhangi biri geçerliyse öğeyi değiştirin
    • Yeni ürün tercih edilen bir silahken eskisi tercih edilmiyor
      • Eski eşya tercih edilen bir silahsa ve yeni eşya tercih edilmiyorsa eşyayı değiştirmeyin.
    • Yeni öğenin daha yüksek bir temel hasar değeri var
    • Yeni öğenin daha fazla büyüsü var
    • Yeni ürün daha az hasarlı
    • Yeni öğenin özel bir adı var ama eskisinin yok

Tercih Edilen Silahlar

Aşağıdaki yaratıkların artık almayı tercih ettikleri silah türleri var:

  • Wither Skeletons hariç iskelet benzeri yaratıklar Yayları tercih eder
  • Yetişkin Domuzcuklar ve Yağmacılar Arbaletleri Tercih Ediyor
  • Boğulanlar Tridents'i tercih ediyor

Teknik Değişiklikler

  • Veri Paketi sürümü artık 61
  • Kaynak Paketi sürümü artık 46
  • winter_drop  özellik bayrağı ve yerleşik veri paketi kaldırıldı 

Veri Üreticisi

  • Sunucu jar'ındaki ( net.minecraft.data.Main ) veri oluşturucu artık  varlıklar  dizinini oluşturmuyor
    • --client seçeneği   bu giriş noktası için komut satırından kaldırıldı
  • Yeni bir giriş noktası  net.minecraft.client.data.Main  artık istemci jar'ında mevcut ve sunucu jar'ındaki veri oluşturucusuyla benzer bir komut satırı yapısı var
    • Mevcut seçenekler:
      • --client - varlıklar  dizinini  oluşturur 

Ağ Protokolü

  • İstemci artık minecraft:player_loaded  paketini, dünyaya ilk yüklendikten sonra yükleme arazi ekranı kapandıktan ve yeniden canlanırken yükleme ekranı kapandıktan sonra gönderecek 

Veri Paketi Sürümleri 58 ila 61

  • Minecraft  :trail  parçacığının yeni bir zorunlu alanı var:  süre
    • Parçacığın başlangıçtan hedefe uçmasının ne kadar süreceğini tik cinsinden belirtir
  • Minecraft:entity_data ile yumurta oluşturma   ve  minecraft:block_entity_data bileşeni ile blok öğeleri artık yalnızca kimlik  etiketi yerleştirilen varlık veya blok varlığı türüyle eşleşirse  veri uygulayacak 
    • Ayrıca, böyle bir öğenin kullanılmasının doğrudan veya dolaylı olarak yüksek izin düzeyine sahip bir komut yürütülmesine yol açabileceği durumlarda, öğe araç ipucuna bir uyarı eklenecektir.
    • Bu uyarı başka hiçbir bileşen tarafından gizlenemez
  • Minecraft:trim_material kayıt  defterindeki  item_model_index alanı   kaldırıldı (artık model oluşturma için gerekli değil)
  • minecraft  :custom_model_data bileşeni, minecraft:set_custom_model_data  değiştiricisiyle  birlikte genişletildi 
  • minecraft:creaking_transient  varlık türü kaldırıldı 

Komutlar

  • Artık nitelik  komutunda hedefte bulunan nitelik değiştirici kimlikleri için öneriler gösterilecek 

öznitelik  Komutu

Yeni alt komut:  hedef varlık için bir özniteliğin temel değerini varsayılan değerine sıfırlamak için temel sıfırlama  . Öznitelik varlıkta mevcut değilse, komut başarısız olur.

Sözdizimi:

attribute <target> <attribute> base reset 



Parametreler:

  • hedef : Özniteliğin güncelleneceği varlık
  • öznitelik : Güncellenecek öznitelik kimliği

Etiketler

Blok Etiketleri

  • #bee_attractive eklendi   - Arıların tozlaştırabileceği tüm blokları belirtir
  • #tall_flowers kaldırıldı 

Ürün Etiketleri

  • #çiçekler  ve  #uzun_çiçekler kaldırıldı 
  • trim_templates kaldırıldı 
  •  Bu yaratıklar için eşya toplarken tercih edilen silah türlerini belirtmek için #skeleton_preferred_weapons ,  #piglin_preferred_weapons ,  #pillager_preferred_weapons  ve  #drowned_preferred_weapons etiketleri eklendi 
  •  Wither Skeletons'ın almak istemediği silahlar için #wither_skeleton_disliked_weapons eklendi 

Fırın, Tütsüleme Fırını ve Yüksek Fırın Verileri

  • CookTime'ın adı cooking_time_spent  olarak  değiştirildi 
  • CookTimeTotal'ın adı cooking_total_time  olarak  değiştirildi 
  • BurnTime'ın adı lit_time_remaining  olarak  değiştirildi 
  •  Fırının yakılması gereken toplam süreyi temsil eden lit_total_time alanı eklendi 

TNT Minecart Verileri

  •  TNT Minecart'ların  TNTFuse alanı  , birleştirme işlemine tabi tutulacak şekilde yeniden adlandırıldı
  •  Maden arabasının hızına bağlı olarak eklenen hasar miktarını kontrol eden isteğe bağlı patlama_hız_faktörü alanı eklendi 
    • Varsayılan değer:  1.0

Metin Bileşenleri

 Metin Bileşenlerine, metnin gölge özelliklerini geçersiz kılan isteğe bağlı shadow_color stil alanı eklendi  .

  • Biçim:
    • Paketlenmiş bir tamsayı ARGB değeri (örneğin  -1 )
    • RGBA değerleri dizisi (örneğin  [1, 1, 1, 1] )
  • 0 olarak belirtilirse  , gölge bu metin için asla görüntülenmeyecektir
  • Sıfır olmayan bir değer olarak belirtilirse, gölge her zaman bu renkle görüntülenir

Öğe Bileşenleri

minecraft:donanılabilir

  • Model alanı  asset_id  olarak yeniden adlandırıldı 

minecraft:özel_model_verileri

  • Bileşen artık çeşitli model özelliği alıcıları tarafından yapılan yeni kullanımları karşılamak için daha fazla alana sahip (Kaynak Paketi değişikliklerine bakın)
  • Alanlar:
    • yüzer  - yüzer listesi
    • bayraklar  - boolean listesi
    • dizeler  - dizelerin listesi
    • renkler  - RGB renk değerlerinin listesi

Öğe Değiştiricileri

minecraft:özel_model_verilerini_ayarla

Artık daha karmaşık bileşen yapılarını barındıracak daha fazla alana sahip.

  • Yeni alanlar:
    • floats  - numara sağlayıcılarının isteğe bağlı liste işlemi
    • bayraklar  - Boole değerlerinin isteğe bağlı liste işlemi
    • dizeler  - dize değerlerinin isteğe bağlı liste işlemi
    • renkler  - RGB değerlerinin veya sayı sağlayıcılarının isteğe bağlı liste işlemi
  • Liste işlemleri  set_fireworks değiştiricisindeki explosions  alanıyla  aynı formatı kullanır  :
    • değer  - eklenecek değerlerin listesi
    • mod : uygulanacak fonksiyonu belirleyen numaralandırılmış değer:
      • replace_all : listeyi tamamen değiştir
      • replace_section : listenin bir bölümünü değiştir. Argümanlar:
        • ofset : isteğe bağlı negatif olmayan tam sayı:
          • Değiştirilen aralığın başlangıcı
          • Eğer atlanırsa,  0  kullanılır
        • boyut : isteğe bağlı negatif olmayan tam sayı:
          • Listede değiştirilecek aralığın boyutu
          • Atlanırsa, değerler alanının boyutu   kullanılır
      • ekle : listeye ekler, var olan girdileri eklenen bölümün sonrasına taşır. Argümanlar:
        • ofset : isteğe bağlı negatif olmayan tam sayı:
          • Yeni girdilerin ekleneceği dizin
          • Atlanırsa,  0  (ilk değerden önce) kullanılır
      • append : değerleri listenin sonuna ekle
  • Örneğin  {function:"set_custom_model_data",floats:{values:[2],mode:replace_all}}, float'ları  tek değer  2 ile  değiştirir 

Özel Dünya Oluşturma

  • simple_block özellik türünün   yeni bir isteğe bağlı alanı var:  schedule_tick
    • Doğru olarak ayarlanırsa  , blok, üretimden sonra simülasyon mesafesine girdiği ilk tıklamada bir kez tıklanacak şekilde planlanır.
    • Varsayılan:  false
  • Biyom efektleri,   ağırlıklı liste kullanılarak müzik için yeni bir biçime sahip
    • Liste boş olabilir ve bu biyomda hiçbir müzik çalınmaması gerektiğini gösterir
  • Biyom etkilerinin yeni bir isteğe bağlı alanı var:  music_volume
    • Biyoma girildiğinde oyun, mevcut müzik sesi ile yeni ses arasında sorunsuz bir şekilde geçiş yapacaktır

Kaynak Paketi Sürüm 43 ila 46

  • Bahçe Uyanıyor içeriği için Yeni Kaynaklar
  • GUI sprite'larına yönelik güncellemeler
  • Magma Küpü dokusunun UV haritalaması güncellendi
  •  Bir Öğe Çerçevesindeki (  map_id bileşeni olmayan harita öğesi) geçersiz  minecaft:filled_map öğeleri  artık çerçevenin boyutunu değiştirmiyor
  • Veri odaklı öğe modelleri için yeni format
  • Daha önce sadece bir blok varlığı (Sancaklar, Başlar, Yataklar, Sandıklar, Kanallar, Süslenmiş Kaplar, Shulker Kutuları ve İşaretler) gösteren tüm bloklar artık bunun üzerine normal bir blok modeli de gösterecek (Çanlar, Büyü Masaları vb.'nin mevcut davranışıyla aynı).
    • Not: İşlenen blok varlığı hala kaldırılamıyor veya veri odaklı hale getirilemiyor, bu değişiklik yalnızca daha önce göz ardı edilen blok modellerini etkiliyor
  • Unifont 16.0.01'e güncellendi

Yeni Kaynaklar

  • Aşağıdaki yeni blok modelleri ve dokular eklendi:
    • yontulmuş_reçine_tuğlaları
    • kapalı_göz_çiçeği
    • açık_göz_çiçeği
      • Ek olarak, open_eyeblossom_emissive  doku katmanını kullanır 
    • reçine_blok
    • reçine_tuğlaları
    • reçine_kümesi
  • Aşağıdaki üst düzey olmayan blok modelleri eklendi:
    • çapraz_yayılım
    • çiçek_saksısı_çapraz_yayılım
  • Aşağıdaki yeni ürün modelleri ve dokuları eklendi:
    • reçine_tuğla
    • reçine_kümesi
  • Yeni Zırh Döşeme renk paleti eklendi:  trims/color_palettes/resin

Yeniden adlandırma

  • ekipman  dizini bir seviye yukarı taşındı, yani  models/ekipman/ ekipman/  oldu 
  • broken_elytra modeli ve dokusu elytra_broken  olarak yeniden adlandırıldı 

GUI Sprite'ları

  • Tost  /sistem  sprite düzeni, standart dokuz dilimleme işlevselliğini kullanacak şekilde güncellendi
  • Tost  /öğretici  sprite'ı artık daha uzun tostlar için ölçeklendirilecek ve bu nedenle varsayılan Kaynak Paketi'nde dokuz dilimli ölçeklendirmeye sahip olacak
  • advancements  /box_obtained  ve  advancements/box_unobtained  GUI sprite'ları artık dokuz dilimleme ile ölçeklenecek şekilde yapılandırıldı
  • Envanterdeki zırh yuvaları gibi boş yuva sprite'ları yeniden adlandırıldı ve  öğelerden gui/sprites/container/slot  dizinine  taşındı 
    • boş_zırh_yuvası_miğfer  ->  kask
    • boş_zırh_yuvası_göğüs_plakası  ->  göğüs_plakası
    • boş_zırh_yuvası_taytlar  ->  taytlar
    • boş_zırh_yuvası_botları  ->  botlar
    • boş_yuva_kılıcı  ->  kılıç
    • boş_yuva_kazma  ->  kazma
    • boş_yuva_balta  ->  balta
    • boş_yuva_kürek  ->  kürek
    • boş_yuva_çapa  ->  çapa
    • boş_yuva_demircilik_şablonu_zırh_düzenlemesi  ->  demircilik_şablonu_zırh_düzenlemesi
    • boş_yuva_demircilik_şablonu_netherite  ->  demircilik_şablonu_netherite
    • boş_yuva_ametist_parçası  ->  ametist_parçası
    • boş_yuva_elmas  ->  elmas
    • boş_yuva_zümrüt  ->  zümrüt
    • boş_yuva_külçe  ->  külçe
    • boş_yuva_lapis_lazuli  ->  lapis_lazuli
    • boş_yuva_kuvars  ->  kuvars
    • boş_yuva_kırmızı_taş_tozu  ->  kırmızı_taş_tozu
  • Loom'daki boş slot sprite'ları arka planlarından ayrılıp taşındı:
    • konteyner/tezgah/afiş_yuvası  ->  konteyner/yuva/afiş
    • konteyner/tezgah/desen_yuvası  ->  konteyner/yuva/afiş_deseni
    • konteyner/tezgah/boya_yuvası  ->  konteyner/yuva/boya
  • Brewing Stand'daki boş slot sprite'ları konteyner arka planından ayrıldı:
    • konteyner/yuva/bira_yakıtı
    • konteyner/yuva/iksir
  • At/Lama envanterindeki boş yuva sprite'ları arka planlarından ayrıldı, kırpıldı ve taşındı:
    • konteyner/at/zırh_yuvası  ->  konteyner/yuva/at_zırhı
    • konteyner/at/lama_zırhı_yuvası  ->  konteyner/yuva/lama_zırhı
    • konteyner/at/eyer_yuvası  ->  konteyner/yuva/eyer

Öğe modelleri

  • Öğe modellerini tanımlamak için yeni bir format tanıtıldı
  • Öğe modelleri minecraft:item_model  bileşenine göre seçilir 
    • item_model=foo:bar içeren öğeye ait bilgiler (model dahil)  /assets/foo/items/bar.json  dosyasında saklanır 
  • Mevcut blok modellerinden geçersiz kılma bölümü   kaldırıldı
  • Modeller dizininde artık sabit kodlanmış yollar yok  - modeller artık yalnızca öğeler  veya  blok durumları  dizinlerindeki  tanımlar tarafından başvurulursa kullanılacak 
  • Modeller/öğedeki yalnızca bir blok modele yönlendiren modeller   kaldırıldı
    •  Bu gibi durumlarda, öğe modeli doğrudan modellere/blok modeline başvuracaktır. 

Üst Düzey Müşteri Öğesi Bilgileri

  • Öğeyi oluşturmak için gereken bilgileri içerir
  • /assets/[namespace]/items/[path].json dosyasında saklanır 
  • Alanlar:
    • model : Alanları olan nesne:
      • tür : Öğe modelinin türü (aşağıya bakın)
      • <type-specific>  - Öğe modeli türüne bağlı ek alanlar
    • hand_animation_on_swap  - Öğe yığını değiştiğinde (tür, sayı veya bileşenler) aşağı ve yukarı animasyonun birinci şahıs görünümünde oynatılıp oynatılmayacağını açıklayan Boole alanı, varsayılan:  true
      • Yalnızca yeni öğeden gelen değer dikkate alınır
      • Öğe alındığında veya sayım değiştiğinde GUI'deki "pop" animasyonunu kontrol etmez

minecraft:model  Öğe Model Türü

  • Modeller  dizininden düz bir model oluşturur 
  • Alanlar:
    • model : Modellerdeki bir modelin ad alanlı kimliği   (örneğin  minecraft:block/yellow_glazed_terracotta )
    • renk tonları : İşlenmiş modelin elemanlarına uygulanacak renk tonu kaynaklarının listesi (ilk giriş  renk tonu indeksi  0'a, ikincisi - 1'e, vb. uygulanır)
      • Her renk tonu kaynağının bir RGB rengi döndürmesi bekleniyor
      • Renkler, paketlenmiş tamsayı RGB değerleri (örneğin -1 ) veya 0,0  ile  1,0 aralığındaki bir RGB değerleri dizisi   (örneğin  [ 1,0, 1,0, 1,0 ] ) olarak belirtilir 
      • Biçim:
        • tür : Renk tonu kaynağının türü (aşağıya bakın)
        • <type-specific>  - Renk tonu kaynak türüne bağlı ek alanlar
minecraft:constant  Renk Tonu Kaynak Türü
  • Sabit bir RGB rengi döndürür
  • Alanlar:
    • değer  - RGB değeri
minecraft:custom_model_data  Renk Tonu Kaynak Türü
  •  Mevcutsa, minecraft:custom_model_data bileşenindeki renkler  listesinden  bir değer döndürür 
  • Alanlar:
    • dizin - Renklerdeki  alan için dizin  , varsayılan:  0
    • varsayılan : RGB değeri
minecraft:dye  Renk Tonu Kaynak Türü
  • minecraft:dyed_color bileşenindeki değeri   veya mevcut değilse varsayılan değeri döndürür
  • Alanlar:
    • varsayılan  - RGB değeri
minecraft:grass  Renk Tonu Kaynak Türü
  • textures/colormap/grass.png'ye dayalı olarak belirli iklim parametrelerinde bir çim rengi döndürür 
  •  Bu, biyom yapılandırmasında düşüş  ve  sıcaklık tarafından seçilen renklerle aynı renkleri verir 
  • Alanlar:
    • sıcaklık  -  0..1  (dahil) aralığında yüzer
    • düşüş - 0..1  (dahil) aralığında  dalgalanma 
minecraft:havai fişek  Renk Tonu Kaynak Türü
  • Minecraft:firework_explosion bileşenindeki renklerin ortalamasını   veya hiçbiri yoksa varsayılan bir rengi döndürür
  • Alanlar:
    • varsayılan : RGB değeri
minecraft:map_color  Renk Tonu Kaynak Türü
  • Minecraft:map_color bileşenindeki rengi   veya bileşen mevcut değilse varsayılan rengi döndürün
  • Alanlar:
    • varsayılan : RGB değeri
minecraft:potion  Renk Tonu Kaynak Türü
  • minecraft:potion_contents bileşenine dayalı bir renk döndürür   :
    • Eğer bileşen mevcutsa:
      • Özel renk, bileşende mevcutsa
      • En az bir tanesi mevcutsa, efekt renklerinin ortalaması
    • Bileşen mevcut değilse veya herhangi bir etkisi yoksa varsayılan renk
  • Alanlar:
    • varsayılan : RGB değeri
minecraft:team  Tint Kaynak Türü
  • Varsa, bağlam varlığının takım rengini döndürür
  • Alanlar:
    • varsayılan  - Bağlam varlığı olmadığında, varlık bir takımda olmadığında veya takımın rengi olmadığında döndürülecek RGB değeri

minecraft:özel  Ürün Model Türü

  • Özel (veri odaklı olmayan) bir model oluşturur
  • Alanlar:
    • model : Özel model örneği
      • Biçim:
        • tür  - Özel modelin türü (aşağıya bakınız)
        • <type-specific>  - Renk tonu kaynak türüne bağlı ek alanlar
    • taban :  Dönüşümler, parçacık dokusu ve GUI ışığı sağlamak için modellerde bir modelin ad alanlı kimliği 
minecraft:banner  Özel Model Türü
  • Minecraft:banner_patterns  bileşeninden desenler içeren bir Banner oluşturur 
  • Alanlar:
    • renk  - Banner tabanının rengi, 16 önceden tanımlanmış renkten biri
minecraft:bed  Özel Model Türü
  • Tüm Yatağı Boyar
  • Alanlar:
    • texture  - Kullanılacak doku için isim alanlı kimlik,  textures/entity/bed/  öneki ve  .png  son eki olmadan
minecraft:chest  Özel Model Türü
  • Tek bir Sandık oluşturur
  • Alanlar:
    • texture  - Kullanılacak doku için isim alanlı kimlik,  textures/entity/chest/  öneki ve  .png  son eki olmadan
    • açıklık  - Float,  0.0  (varsayılan) - tamamen kapalı,  1.0  - tamamen açık
minecraft:conduit  Özel Model Türü
  • Bir Kanal Oluşturur
  • Alan yok
minecraft:decorated_pot  Özel Model Türü
  • Dekore edilmiş bir saksıyı canlandırır
  • minecraft:pot_decorations  bileşenindeki değerleri kullanır 
  • Alan yok
minecraft:hanging_sign  Özel Model Türü
  • Asılı Bir Tabela Oluşturur
  • Alanlar:
    • wood_type - Meşe ,  ladin ,  huş ,  akasya ,  kiraz ,  orman ,  koyu_meşe ,  soluk_meşe ,  mangrov ,  bambu ,  koyu kırmızı  ve  eğrilmiş  ağaçlardan biri 
    • doku  - Kullanılacak doku için isteğe bağlı ad alanı kimliği,  textures/entity/signs/hanging/  öneki ve  .png  son eki olmadan
      • Mevcut değilse wood_type'dan türetilecektir 
minecraft:head  Özel Model Türü
  • Bir Baş Oluşturur
  •  Uygun olduğunda minecraft:profile bileşeninden profil kullanır 
  • Alanlar:
    • tür - İskelet ,  wither_skeleton ,  oyuncu ,  zombi ,  creeper ,  piglin ,  ejderhadan  biri 
    • doku  - Kullanılacak doku için isteğe bağlı ad alanı kimliği,  textures/entity/  öneki ve  .png  son eki olmadan
      • Eğer yoksa, tür  alanına bağlı olarak varsayılan doku kullanılacaktır 
      • Ek olarak, mevcutsa,  minecraft:profile  bileşeni yok sayılır
    • animasyon  - yüzen kontrol eden baş animasyonu (örneğin Piglin kulakları veya Ender Dragon çenesi), varsayılan:  0.0
minecraft:shield  Özel Model Türü
  • Bir Kalkan Oluşturur
  • Minecraft:banner_patterns  bileşenindeki desenleri ve  minecraft:base_color  bileşenindeki renkleri kullanır 
  • Alan yok
minecraft:shulker_box  Özel Model Türü
  • Bir Shulker Kutusunu Oluşturur
  • Alanlar:
    • texture  - Kullanılacak doku için isim alanlı kimlik,  textures/entity/shulker/  öneki ve  .png  son eki olmadan
    • açıklık  - Float,  0.0  (varsayılan) - tamamen kapalı,  1.0  - tamamen açık
    • yönlendirme  - İşleme için yönlendirme, varsayılan:  yukarı
minecraft:standing_sign  Özel Model Türü
  • Ayakta Duran Bir İşaret Oluşturur
  • Alanlar:
    • wood_type - Meşe ,  ladin ,  huş ,  akasya ,  kiraz ,  orman ,  koyu_meşe ,  soluk_meşe ,  mangrov ,  bambu ,  koyu kırmızı  ve  eğrilmiş  ağaçlardan biri 
    • doku  - Kullanılacak doku için isteğe bağlı ad alanı kimliği,  textures/entity/signs/  öneki ve  .png  son eki olmadan
      • Mevcut değilse wood_type'dan türetilecektir 
minecraft:trident  Özel Model Türü
  • Bir Trident Oluşturur
  • Alan yok

minecraft:composite  Ürün Modeli Türü

  • Birden fazla alt model oluşturur
  • Tüm modeller aynı alanda işlenir
  • Alanlar:
    • modeller : İşlenecek öğe modellerinin listesi

minecraft:condition  Öğe Model Türü

  • Boole özelliğine bağlı olarak bir öğe modeli oluşturur
  • Alanlar:
    • mülk : Mülk türü (aşağıya bakınız)
    • <özelliğe özgü>  - Özellik türüne bağlı olarak satır içi eklenen ek alanlar
    • on_true - Özellik doğru  olduğunda işlenecek öğe modeli 
    • on_false - Özellik yanlış  olduğunda işlenecek öğe modeli 
minecraft:broken  Boolean Özelliği
  •  Öğe hasarlıysa ve kırılmadan önce yalnızca bir kez kullanılabilirse doğruyu döndürür 
  • Alan yok
minecraft:bundle/has_selected_item  Boolean Özelliği
  •  Bundle "açık" ise, yani GUI'de görünen öğeyi seçmişse doğruyu döndürür 
  • Alan yok
minecraft:carried  Boolean Özelliği
  •  Öğe GUI'deki yuvalar arasında taşınırsa doğruyu döndürür 
  • Alan yok
minecraft:custom_model_data  Boolean Özelliği
  •  Mevcutsa, minecraft:custom_model_data bileşenindeki bayraklar  listesinden  bir değer döndürür 
  •  Bileşen mevcut değilse false döndürür 
  • Alanlar:
    • dizin - Bayraklarda  kullanılacak girdinin dizini  , varsayılan:  0
minecraft:hasarlı  Boolean Özelliği
  •  Öğe hasarlıysa ve en az bir kez kullanılmışsa doğruyu döndürür 
  • Alan yok
minecraft:extended_view  Boolean Özelliği
  •  Oyuncunun Shift tuşuna basılı tutarak genişletilmiş ayrıntıları talep etmesi durumunda doğru döner 
    • Not: Bir tuş ataması değil, geri döndürülemez
  • Yalnızca öğe kullanıcı arayüzünde görüntülendiğinde çalışır
  • Alan yok
minecraft:fishing_rod/cast  Boolean Özelliği
  •  Şu anda kullanılan Olta Kamışı'na bağlı bir Balıkçı Şamandırası varsa doğru döndürür 
  • Alan yok
minecraft:has_component  Boolean Özelliği
  •  Belirtilen bileşen öğede mevcutsa doğruyu döndürür 
  • Alanlar:
    • bileşen  - Kontrol edilecek bileşen türü
    • ignore_default  - Öğe türü için varsayılan bileşen değeri "bileşen yok" olarak değerlendirilmeliyse, varsayılan:  false
minecraft:keybind_down  Boolean Özelliği
  •  Tuş bağlaması şu anda etkinse doğruyu döndürür 
    • Not: Test edilen tuş ataması, bağlamdan bağımsız olarak görüntüleyici için yerel olanıdır
  • Alanlar:
    • keybind - Tuş bağlama kimliği, bir tuş bağlama  metin bileşenindeki  değerle aynıdır 
      • Örnekler:  key.use ,  key.left
minecraft:selected  Boolean Özelliği
  •  Öğe bir hotbar'da seçiliyse doğruyu döndürür 
  • Alan yok
minecraft:using_item  Boolean Özelliği
  •  Oyuncunun şu anda bu öğeyi kullanıyorsa doğruyu döndürür 
  • Alan yok
minecraft:view_entity  Boolean Özelliği
  • Seyirci olmadığında,   bağlam varlığı yerel Oyuncu varlığıysa, yani istemci tarafından kontrol edilen bir varlıksa doğruyu döndürür
  • Seyrederken,   bağlam varlığı seyredilen varlıksa true değerini döndürür
  • Hiçbir bağlam varlığı mevcut değilse,  false döndürülür
  • Alan yok

minecraft:  Öğe Model Türünü seçin

  • Bir dize özelliğiyle eşleşmeye dayalı bir öğe modeli oluşturur
  • Alanlar:
    • mülk : Mülk türü (aşağıya bakınız)
    • <özelliğe özgü>  - Özellik türüne bağlı olarak satır içi eklenen ek alanlar
    • cases  - Formatta eşleşecek vakaların listesi:
      • ne zaman  - Özelliğe göre eşleştirilecek değer, tür özelliğe bağlıdır
        • Tek bir dize veya dizelerin bir listesi olabilir
      • model  - Bu durum seçildiğinde işlenecek öğe modeli
    • geri dönüş  - Hiçbir durum değerle eşleşmezse işlenecek öğe modeli
      • Mevcut değilse, bunun yerine "eksik" bir yer tutucu modeli işlenecektir
minecraft:block_state  Dize Özelliği
  • Minecraft:block_state  bileşeninden bazı özelliklerin değerini döndürür 
  • Alanlar:
    • block_state_property  - Bileşenden seçilecek dize anahtarı
  • Olası değerler: Herhangi bir dize
minecraft:charge_type  Dize Özelliği
  •  Mevcutsa minecraft:charged_projectiles bileşeninde depolanan şarj türünü döndürür 
  • Alan yok
  • Olası değerler:
    • hiçbiri  - Eğer mermi yoksa veya bileşen mevcut değilse
    • roket  - En azından bir havai fişek roketi varsa
    • ok  - Herhangi bir diğer durum
minecraft:context_dimension  Dize Özelliği
  • Herhangi bir boyut varsa, bağlamdaki boyutun kimliğini döndürür
  • Alan yok
  • Olası değerler: Ad alanlı boyut kimlikleri (  minecraft:overworld gibi )
minecraft:context_entity_type  Dize Özelliği
  • Varsa, bağlamda mevcut varlığın türünü döndürür
  • Alan yok
  • Olası değerler: Ad alanlı varlık türü kimlikleri

Geliştirici Notu :  Bağlam varlıkları başlangıçta yalnızca Pusulalar ve Saatler için kullanılıyordu; bu da söz konusu türün yalnızca bu öğelerin doğru okumayı göstereceği işleme bağlamlarında kullanılabilir olduğu anlamına geliyor (bkz.  MC-186797  ve ilgili hatalar).

minecraft:custom_model_data  Dize Özelliği
  • minecraft:custom_model_data  bileşenindeki dizeler  listesinden  bir değer döndürür 
  • Alanlar:
    • dizin - Dizelerde  kullanılacak girdinin dizini  , varsayılan:  0
  • Olası değerler: Herhangi bir dize
minecraft:display_context  Dize Özelliği
  • Bu öğenin işlendiği bağlamı döndürür
  • Alan yok
  • Olası değerler:
    • hiçbiri
    • üçüncü_şahıs_sol_el
    • üçüncü_şahıs_sağ_el
    • birinci_şahıs_solak
    • birinci_şahıs_sağ_el
    • KAFA
    • grafiksel kullanıcı arayüzü
    • zemin
    • sabit
minecraft:local_time  Dize Özelliği
  • Belirli bir desene göre biçimlendirilmiş geçerli saati döndürür
  • Değer her saniye güncellenir
  • Yerel ayarlar, saat dilimi ve desen için tam biçim belgeleri için ICU (Unicode için Uluslararası Bileşenler) belgelerine bakın
  • Alanlar:
    • locale  - Yerel ayarı tanımlayan isteğe bağlı değer
      • Örnekler:
        • en_US : İngilizce dili (hafta adları gibi şeyler için kullanılır), biçimlendirme ABD'deki gibidir
        • cs_AU@numbers=thai;calendar=japanese : Çek dili, Avustralya biçimlendirmesi, Tay rakamları ve Japon takvimi
      • Varsayılan değer  "" dir , yani "kök" yerel ayarıdır (İngilizce adlar da dahil olmak üzere bir dizi varsayılan)
    • time_zone  - Saat dilimini tanımlayan isteğe bağlı değer
      • Mevcut değilse, istemci bilgisayarında ayarlanan saat dilimine varsayılan olarak ayarlanır
      • Örnekler:
        • Avrupa/Stockholm
        • GMT+0:45
    • desen  - Zaman biçimlendirme için kullanılacak biçimi açıklar
      • Örnekler:
        • yyyy-AA-GG  - 4 basamaklı yıl numarası, ardından 2 basamaklı ay numarası, ardından 2 basamaklı ayın günü numarası, gerekirse hepsi sıfırla doldurulur,  - ile ayrılır
        • SS:dd:ss  - Geçerli zaman (saat, dakika, saniye), 24 saatlik döngü, ihtiyaç duyulan 2 basamağa sıfır eklenmiş, şunlarla ayrılmış  :
  • Olası değerler: Herhangi bir dize

Geliştirici Notu :  Kullanıcının yerel ayarı paket geliştiricisinin yerel ayarıyla eşleşmediğinde beklenmeyen sorunları önlemek için "istemcide ayarlanan yerel ayarı kullan" seçeneği yoktur. Ayrıca, zaman karmaşıktır, dikkatli olun.

minecraft:main_hand  Dize Özelliği
  • Tutan oyuncunun ana elini döndürür
  • Alan yok
  • Olası değerler:  sol ,  sağ
minecraft:trim_material  Dize Özelliği
  •  Mevcutsa, minecraft:trim bileşeninden malzeme  alanının  değerini döndürür 
  • Alan yok
  • Olası değerler: Ad alanlı kimlikler

minecraft:range_dispatch  Öğe Modeli Türü

  • Sayısal bir özelliğe dayalı bir öğe modeli oluşturur
  •  Bu , blok modellerindeki eski  geçersiz kılma bölümünün yerine geçen bir bölümdür
  • Eşiği özellik değerinden küçük veya ona eşit olan son giriş seçilir
  • Alanlar:
    • mülk : Mülk türü (aşağıya bakınız)
    • <özelliğe özgü>  - Özellik türüne bağlı ek alanlar
    • ölçek  - Özellik değerini çarpma faktörü, varsayılan:  1.0
    • girdiler  - Girişlerin şu formatta listesi:
      • eşik  - Bu girişin seçilmesi gereken zaman için kayan nokta değeri
      • model  - Bu giriş seçildiğinde işlenecek öğe modeli
      • Not: Girişlerin sırası önemli değildir, liste kullanımdan önce artan düzende eşik değerine göre sıralanacaktır.
    • geri dönüş  - Hiçbir giriş özellik değerinden küçük veya eşit değilse işlenecek öğe modeli
      • Mevcut değilse, bunun yerine "eksik" bir yer tutucu modeli işlenecektir
minecraft:bundle/fullness  Sayısal Özellik
  • minecraft:bundle_contents bileşeninin ağırlığını   veya   mevcut değilse 0,0 değerini döndürür
  • Alan yok
minecraft:compass  Sayısal Özellik
  • Tutucu konumu ile hedef arasındaki XZ düzlemindeki açıyı  0..1'e ölçeklenmiş olarak döndürür
  • Hedef geçerli değilse (mevcut değilse, başka bir boyuttaysa veya tutucu pozisyonuna çok yakınsa), rastgele bir değer döndürülür
  • Alanlar:
    • hedef  - Şunlardan biri:
      • hiçbiri  - Her zaman geçersiz bir hedef döndürür
      • spawn  - Dünya spawn'ında noktalar
      • lodestone - minecraft:lodestone_tracker  bileşeninde  depolanan bir konumu işaret eder 
      • kurtarma  - Oyuncunun bağlamdaki son ölüm yerindeki puanlar
    • wobble  - Eğer  doğruysa , değer yerleşmeden önce hedef etrafında bir süre dalgalanacaktır, varsayılan:  doğru
minecraft:cooldown  Sayısal Özellik
  • Öğenin kalan soğuma süresini  0..1'e ölçeklendirerek döndürür
  • Alan yok
minecraft:crossbow/pull  Sayısal Özellik
  • Crossbow'a özgü kullanım süresini döndürür
  • Alan yok
minecraft:count  Sayısal Özellik
  • Yığın boyutunu döndürür
  • Alanlar:
    • normalize : Boolean, varsayılan:  true
      • Doğruysa  minecraft:max_stack_size bileşeninin değerine bölünen sayıyı  0..1'e  sabitleyerek  döndürür
      • Eğer  false ise, 0..max_stack_size'a sabitlenmiş sayıyı döndürür 
minecraft:custom_model_data  Sayısal Özellik
  •  Mevcutsa, minecraft:custom_model_data bileşenindeki kayan noktalı sayı  listesinden  bir değer döndürür 
  • Bileşen mevcut değilse  0.0 döndürülür
  • Alanlar:
    • dizin -  Kullanılacak  kayan noktalı  sayı girişinin dizini  , varsayılan: 0
minecraft:hasar  Sayısal Özellik
  •  Mevcutsa minecraft:damage bileşeninin değerini döndürür 
  • Bileşen mevcut değilse  0.0 döndürülür
  • Alanlar:
    • normalize : Boolean, varsayılan:  true
      • Doğruysa  , hasarı minecraft:max_damage bileşeninin değerine bölerek  0..1'e  sabitlenmiş olarak  döndürür
      • Eğer  yanlışsa , hasarı 0'a sabitlenmiş şekilde  döndürür..max_damage
minecraft:time  Sayısal Özellik
  • Gün zamanının bir yönünü (Saatler için kullanılan gibi)  0..1'e ölçeklenmiş olarak döndürür
  • Alanlar:
    • wobble  - Eğer  doğruysa , değer yerleşmeden önce hedef etrafında bir süre dalgalanacaktır, varsayılan:  doğru
    • kaynak  - Zaman kaynağı, olası değerler:
      • gündüz  - Günün saati
      • ay_evresi  - Ay evresi
      • rastgele  - Rastgele değer
minecraft:use_cycle  Sayısal Özellik
  • Kalan kullanım işaretlerini, modül  periyoduna göre döndürür
  • Alanlar:
    • dönem  - Pozitif float, varsayılan  1.0
minecraft:use_duration  Sayısal Özellik
  • Öğeyi iade etmek için onay işareti kullanın
  • Alanlar:
    • kalan  - Kullanılan veya kalan tiklerin döndürülüp döndürülmeyeceğini belirleyen Boole değeri, varsayılan:  false
      • Eğer  doğruysa , döndürülen değer kalan kullanım işaretleridir
      • Eğer  false ise , döndürülen değer şu ana kadarki tiklerdir

minecraft:empty  Ürün Modeli Türü

  • Hiçbir şey sunmuyor
  • Alan yok

minecraft:bundle/selected_item  Öğe Modeli Türü

  •  Mevcutsa, minecraft:bundle_contents bileşeninde seçili yığını işler 
  • Bileşen eksikse hiçbir şey oluşturulmaz
  • Alan yok

1.21.4'teki hatalar düzeltildi

Bu sürümde yaklaşık 237 hata düzeltildi.  Listeyi sorun izleyicide görüntüleyin .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder